Super Bowl 2019 zebrał sporo krytyki za fatalny występ zespołu Maroon 5 oraz małą ilość treści oczekiwanej przez fanów popkultury. W porównaniu do poprzednich lat spotów oraz reklam zahaczających o popkulturę było o wiele mniej.
To miało wpływ też na wyniki oglądalności. Według portalu Deadline finał Super Bowl obejrzało w amerykańskiej telewizji CBS mniej widzów niż w ostatnich 11 latach. Wynik to 98,2 mln widzów. Dodając do tego widzów z platform streamingowych ostateczny wynik wynosi 100,7 mln widzów.
Oglądalność w samej telewizji była ostatnio poniżej 100 mln widzów w 2009 roku, gdy wynik wynosi 98,7 mln widzów. Dlatego liczba z 2019 roku jest najniższa od 11 lat. Nie da się jednak ukryć, że to nadal najpopularniejsze wydarzenie telewizyjne roku i te liczby są imponujące.
CBS nie zdecydowało się na emisję serialu fabularnego po Super Bowl, tak jak wiele stacji w przeszłości. Zamiast tego postawili na program rozrywkowy The World's Best, który przyciągnął 22,2 mln widzów ze współczynnikiem 7.0. w grupie 18-49. Jest to fantastyczne osiągnięcie, które na pewno pozwoli utrzymać wysokie zainteresowanie programu.
Źródło: deadline.com / zdjęcie główne: materiały prasowe