

Przedstawiciele AT&T oraz Discovery Inc. poinformowali opinię publiczną o przeprowadzeniu fuzji WarnerMedia oraz Discovery, która pozwoli wyłonić króla branży streamingowej. Nowy podmiot medialny ma ambicje, aby stać się liderem w zakresie dostarczania treści sportowych, informacyjnych oraz rozrywkowych. Na jego czele stanie David Zaslav, obecny prezes Discovery Inc.
Po przeprowadzeniu fuzji nowa korporacja będzie zarządzać takimi kanałami i serwisami jak jak HBO, HBO Max, CNN, Cartoon Network, Warner Bros., Discovery, discovery+, HGTV, Eurosport, Animal Planet czy TVN. Według dziennikarzy Financial Times szacunkowa rynkowa wartość podmiotu może wynieść aż 150 miliardów dolarów. Dysponując tak szerokim portfolio programowym firma będzie mogła na równi konkurować z dotychczasowymi liderami sektora VoD.
Choć na razie nie zdradzono, jak będzie nazywać się planowany podmiot, fuzja ma umożliwić zwiększenie tempa realizacji produkcji własnych w tym m.in. wysokobudżetowych filmów, animacji czy programów non-fiction. Z kolei silna sekcja newsowo-sportowa ma ułatwić wypracowanie pozycji lidera w segmencie informacyjnym.
71% udziałów w nowej firmie przypadnie akcjonariuszom AT&T a 29% - Discovery. Na finalizację transakcji muszą jeszcze wyrazić zgodę organy regulacyjne, a David Zaslav szacuje, że proces ten zakończy się w połowie 2022 roku.
Z informacji opublikowanych przez serwis tvn24.pl wynika, że koncern nie planuje sprzedawać żadnego z dotychczasowych aktywów. Oznacza to, że w wyniku fuzji stacja TVN nie zmieni właściciela i wejdzie w struktury nowej korporacji.
Źródło: tvn24.pl

