Wielkopowierzchniowe, wielopokojowe granie w VR
Gry w wirtualnej rzeczywistości ograniczają przestrzeń zabawy do kilku metrów kwadratowych. HTC pracuje nad zniesieniem tych ograniczeń.
Gry w wirtualnej rzeczywistości ograniczają przestrzeń zabawy do kilku metrów kwadratowych. HTC pracuje nad zniesieniem tych ograniczeń.

Mimo iż technologia VR przenosi nas do cyfrowego świata, nie możemy w pełni się w nim zanurzyć. Większość gogli oferuje dość statyczne doświadczenie – rozejrzymy się wokół siebie, ale przez większość czasu będziemy stać lub siedzieć w jednym miejscu. HTC Vive pozwala co prawda przemieszczać się po pomieszczeniu, jednak pole gry ogranicza się do kwadratu o boku 4,5 m. Jeśli ktoś ma w domu duży salon, szybko spostrzeże, że obszar ten mógłby być większy.
Na szczęście Valve doskonale zdaje sobie sprawę z tych ograniczeń i pracuje nad SteamVR Tracking 2.0, ulepszonym systemem śledzenia graczy i kontrolerów w VR. Dzięki niemu będziemy mogli wykorzystać cztery stacje bazowe do stworzenia pola gry rozmiarze 10x10 metrów. Nowe latarnie mają być także lżejsze, tańsze i bardziej energooszczędne. Ale o możliwościach SteamVR Tracking 2.0 wiemy już od kilku miesięcy. Nowością jest za to wykorzystanie ich do stworzenia wielopokojowego doświadczenia VR.
Pracownicy HTC zaprojektowali system trzech wirtualnych pomieszczeń korzystający z 16 stacji bazowych. Pierwsze testy tego rozwiązania dowiodły, że zarówno gogle, jak i system śledzenia gracza radzą sobie z takim wyzwaniem i pozwalają prowadzić płynną rozgrywkę w kilku pomieszczeniach jednocześnie.
Warto w tym miejscu zauważyć, że SteamVR Tracking 2.0 nie wykorzystuje wszystkich latarni jednocześnie. Gracz odnosi co prawda wrażenie, że przemieszcza się w jednorodnej przestrzeni wirtualnej, alesystem płynnie przełącza się między trzema odrębnymi strefami rozgrywki.
Takie wielopokojowe doświadczenie nie sprawdzi się oczywiście w warunkach domowych. Inżynierowie HTC udowodnili jednak, że granie w VR nie musi być statyczną rozgrywką. Łatwo można sobie wyobrazić, że w przyszłości powstaną salony gier wykorzystujące kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt stacji bazowych SteamVR do stworzenia niepowtarzalnych doświadczeń, np. wirtualnych Escape Roomów.
Źródło: Źródło: Engadget / Zdjęcie: Twitter @AGraylin



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

