
Reklama

Dziś o dziewiątej startuje sieciowa edycja Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier. Poznajcie godzinową rozpiskę atrakcji na dzisiaj.
Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi to jedna z najważniejszych imprez na popkulturowej mapie Polski. Tegoroczna edycja w klasycznej formie została odwołana, ale nic straconego: organizatorzy przygotowali dla fanów Cyber Editon, czyli przenieśli festiwal do sieci.
Impreza odbywa się w ten weekend. W ramach wydarzenia na uczestników czekają następujące atrakcje:
Bilety na MFKiG Cyber Edition można kupić tutaj. Poniżej program Festiwalu na sobotę 14 listopada:
Po raz pierwszy w historii festiwalu spotykamy się online na największej w Polsce imprezie komiksowej, by, jak co roku, porozmawiać o komiksach i grach, czyli o tym, co ratuje nam życie także teraz podczas kolejnych lockdownów. Z sympatii do stałych bywalców Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi oraz z ukłonami dla tych, którzy zawsze chcieli nas odwiedzić, ale nigdy nie było im po drodze, otwieramy 31. MFKiG Cyber Edition! Bądźcie z nami!
Artystka komiksowa znana z wykorzystywania w swoich pracach tradycyjnych technik malarskich opowiada o nowym artbooku swojego autorstwa, który ukaże się nakładem wydawnictwa Timof Comics.
Brytyjski rysownik i scenarzysta opowie nam o wydawniczej świeżynce na polskim rynku, literackiej czarnej komedii z nutą kafkowskiego absurdu – Trasie promocyjnej wydawnictwa Marginesy. Artysta łączy pracę dla niezależnych wydawców z komiksami dla gigantów takich jak DC i Marvel.
Projekt ma na celu promocję sztuki komiksu oraz umocnienie artystycznych relacji między Polską a Australią, rozpoczętych wystawą “Australian Comics presented by IllustrateYourLife” zaprezentowaną podczas Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi w 2018 roku.
Do udziału akcji PIECES LIVE zaproszonych zostało sześciu artystów reprezentujących oba kraje. Bazując na oryginalnej koncepcji Projektu „Pieces” www.piecesbooks.com autorstwa Jakuba Mazeranta / IllustrateyourLife, wspólnie przygotowują krótką, sześcio-kadrową formę komiksową.
Każdy z zaproszonych artystów odpowiedzialny jest za jeden kadr (“piece” – kawałek). Uczestnicy mają szansę nawiązania kreatywnego dialogu, budując kontynuację opowieści, interpretując plastycznie wspólnych bohaterów. To do artystów należy decyzja jak rozwinie się historia. Przed rozpoczęciem pracy, każdy otrzymuje “słowo klucz”, które musi pojawić się w kadrze w formie fabularnej lub graficznej.
Projekt PIECES LIVE spełnia rolę edukacyjną – pozwala publiczności poznać artystów i ich sposób pracy. Umacnia relacje międzynarodowe, promuje Festiwal oraz Centrum Nauki i Techniki EC1 w Polsce i za granicą.
Eksperci i jednocześnie przedstawiciele jury tegorocznego konkursu na najlepszy polski album komiksowy omawiają dziesięć nominowanych do tej nagrody publikacji.
Trójca Mateusz Trąbiński, Jacek Jastrzębski i Łukasz Mazur podsumowują z Marcinem Łuczakiem dekadę wspólnego wydawania komiksów w ATY, skąd na polski rynek trafiły m.in. magazyn Biceps, Opowieści niestworzone i seria Szkicowników znanych polskich twórców-komiksiarzy.
O planowanym zbiorze grafik i rysunków z artystą rozmawia Marcin Łuczak. Trust – polski rysownik komiksowy, reklamowy i storyboardzista, znany jest ze swoich komiksów prasowych. Jego komiksy drukowały: Machina, Nesweek, Playboy, TWIST, Plastik, Gazeta Wyborcza, Nowa Fantastyka, Feniks i Talizman. Jest też autorem graficznego projektu postaci Wiedźmina na potrzeby gry komputerowej studia CD PROJEKT RED.
Jakie trendy oraz zmiany w popkulturze pojawiły się dzięki Marvelowi? To wydawnictwo jest z nami już od kilku pokoleń. O tym, co tak naprawdę im zawdzięczamy, rozmawiają Tomasz Kozłowski, Dominik Pańczyk i Mateusz Papis z United States of Komiks.
Z Łodzi łączy się z nami Hanna Zdanowska. Czy Pani Prezydent czyta komiksy? A może będzie grała w grę? Wszystkiego się dowiemy.
W rozmowie z Radosławem Nałęczem szef studia CD PROJEKT RED uchyla dla nas kulisy pracy nad największym przedsięwzięciem studia – grą Cyberpunk 2077 – i zabiera nas w podróż po jej uniwersum, bohaterach i tajemnicach.
Z objętym szczególnym kultem twórcą świata Cyberpunk o współpracy z CD PROJEKT RED przy tworzeniu gry Cyberpunk 2077 rozmawia Bartek Czartoryski. Mike Pondsmith jest też założycielem R. Talsorian Games i twórcą takich gier, jak Mekton, Castle Falkenstein oraz Teenagers from Outer Space.
O serii „Trauma Team” (wyd. Dark Horse), prequelu nadchodzącej gry Cyberpunk 2077 i pozostałych komiksach ze świata Cyberpunk opowiadają scenarzysta Cullen Bunn oraz redaktor Bartosz Sztybor. Rozmawia z nimi Bartek Czartoryski.
Autor albumu i jego wydawczyni w rozmowie z Marcinem Łuczakiem opowiadają o komiksie wydanym w ramach projektu Booka i zdradzają receptę na to, jak bez szwanku zmierzyć się z twórczością Stanisława Lema. Jak wyglądała praca nad komiksową adaptacją opowiadania niekwestionowanego mistrza gatunku science-fiction?
Shawn Martinbrough, amerykański twórca komiksowy znany ze swojego oryginalnego stylu czerpiącego m.in. z nurtu noir, wskazuje, gdzie szukać inspiracji dla swojej twórczości w trudnych czasach pandemii. Artysta rysował m.in. dla Batman: Detective Comics, Luke Cage Noir, Captain America, Black Panther, czy Hellboy.
O pracy nad tomem piątym (Parada przypałów) komiksowej serii dla odbiorcy w każdym wieku z autorami rozmawia Marcin Łuczak. Lil i Put – „z wykształcenia darmozjady, z profesji nieroby” – wędrują w poszukiwaniu tanich posiłków i pieniędzy, nierzadko pakując się przy tym w tarapaty. Chodu!!!
Jak wygląda proces powstawania pojedynczej planszy komiksowej? Kto wytłumaczy to lepiej niż twórca plakatu tegorocznej edycji Festiwalu i autor Judasza – Jakub Rebelka? Zobaczcie, co przygotował specjalnie dla Was!
20 lat minęło… odkąd w 2000 roku Jarosław Składanek zakładał oficynę Kultura Gniewu. W 2005 do Jarka dołączyli Szymon Holcman i Paweł Tarasiewicz. W rozmowie z Pawłem Kicmanem opowiedzą nam o swoich planach i wyzwaniach stojących przed wydawnictwem, będącym dzisiaj gwarantem najwyższej jakości.
Pierwszy sezon Wydziału 7 dobiegł końca. Drugi właśnie się rozpoczyna. Z Tomaszem Kontnym, Markiem Turkiem oraz Krzysztofem Owedykiem o wrażeniach, planach i pomysłach, a także o trwającej kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze rozmawia Marcin Łuczak.
Na naszym corocznym spotkaniu poznacie plany wydawnicze Egmont Polska na 2021 rok. Największy wydawca komiksów w Polsce w rozmowie z Marcinem Łuczakiem opowie o planowanej ofercie oraz zdradzi, jakich nowych tytułów i reedycji możecie się spodziewać.
Tego duetu nie trzeba przedstawiać: KAS i GRAZA, ilustrator i kolorystka w rozmowie z Adamem Radoniem. Spotkanie z okazji premiery zbiorczego wydania pierwszych komiksów Zbigniewa Kasprzaka. Część pierwsza rozmowy Adama Radonia z polskimi klasykami.
Dekapitacje, egzekucje, świat pogrążony w chaosie i apokalipsa. Z amerykańskim twórcą komiksowym Andrew MacLeanem rozmawia Jacek Drewnowski. Mistrz czarnego humoru, brutalnej sieczki i niezobowiązującej rozrywki opowie o Head Looperze, scenariuszach wymykających się schematom i mieszaniu różnych konwencji. Przyzna się też do swojej trudnej miłości do gatunku heroic fantasy.
Uchylamy rąbka tajemnicy i pokazujemy, jak powstaje Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. O związanych z nim projektach opowiadają przedstawiciele EC1 Łódź, Holobits i Michał Staniszewski (Plastic). Na festiwalu pokażemy też po raz pierwszy trailer interaktywnego doświadczenia o tworzeniu gier, stworzonego w świecie „Wiedźmina III: Dziki Gon”!
Gala, której nie może zabraknąć. Tym razem w swojej cyber odsłonie. Przeżyjmy to razem!
Źródło: MFKiG
13
paź
Larp. Miłość, trolle i inne questy
15
paź
Bohema
15
paź
Złotowłosa
15
paź
Druga Furioza
16
paź
Left-Handed Girl
ur. 1988, kończy 37 lat
ur. 1970, kończy 55 lat
ur. 1985, kończy 40 lat
ur. 1989, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 45 lat
Narzędzia