
Kanclerz dowiaduje się, że jego syn najprawdopodobniej zginął. Abigail zachęca Raven do przygotowania okrętu, który wyląduje na Ziemi. W tym czasie na powierzchni Clarke, Wells, Finn i Bellamy wyruszają z ekspedycją, aby odbić Jaspera porwanego przez Tubylców. Na dodatek młode społeczeństwo musi rozstrzygnąć problem, czy zachować bransolety informujące Arkę o ich stanie, czy raczej je wyrzucić.
Najnowsza recenzja redakcji
Na samym początku na Ziemi czeka na nas bardzo duże rozczarowanie, gdyż bohater przebity włócznią przeżył. W tym miejscu zaskakujący cliffhanger z premiery trochę traci swoją siłę, a motyw, który mógłby być uznany za odważny ze strony twórców, okazuje się popisem braku kreatywności. Mamy planetę pełną niebezpieczeństw, więc takie niespodziewane śmierci postaci nadałaby serialowi wiarygodności. W momencie, gdy okazuje się, że rdzenni mieszkańcy są chyba bardziej pokojowo nastawieni, czar pryska i The 100 zostaje pozbawione największej zalety: poczucia niebezpieczeństwa. Obawiam się, że tubylcy również będą cywilizowani, piękni i uroczy, gdyż w tej jednej scenie na końcu widać, że nadal przypominają ludzi. Wygląda na to, że twórcy tutaj oszczędzą i nie pokażą ocalałych po wojnie nuklearnej jakoś inaczej. Oby chociaż potrafili to sensownie wyjaśnić.
W obozie stu nadal trwa festiwal oklepanych schematów i klisz, które trochę irytują, a momentami nawet denerwują. Mowa o Adamie i siostrze samozwańczego przywódcy, którzy oczywiście musieli się w sobie zakochać od pierwszego wejrzenia. Gdyby jeszcze pokazano to rozsądnie, można byłoby przymknąć oko, ale po banalnej scenie z uroczymi motylkami pozostają jedynie negatywne odczucia. Twórcy próbują udowodnić, że to grupa przestępców, ale wszyscy wyglądają jak banda młodzików, których jedyną zbrodnią jest nieposiadanie rozumu. Jak inaczej wyjaśnić zachowanie na planecie, gdzie zamiast zorganizować się i stworzyć sobie warunki, sprawiają wrażenie dzieciaków na szkolnej imprezie z ogniskiem? Absurdem jest końcówka z posiłkiem, gdzie nagle w świecie bez zasad wszyscy potulnie zdejmują bransoletki, by sobie zjeść. Skoro nie ma reguł, dlaczego ktokolwiek tutaj słucha się hałaśliwego człowieka? Kwestia tego rzekomego przywództwa powinna zostać solidniej nakreślona, bo na razie wszystko wyciągnięte jest z rękawa.
[video-browser playlist="634010" suggest=""]
Na szczęście trójkąt miłosny aktualnie stoi sobie w tle i nie odgrywa żadnej roli. Widzimy rywalizację dwóch chłopców o jasnowłosą piękność, ale są to na razie sporadyczne przypadki, które nie rażą. Co innego samo zachowanie oblubieńców, gdyż z jednej strony mamy syna kanclerza, którym wyraźnie łatwo da się manipulować, a z drugiej jest Finn, który okazuje się tym dobrym, ale szkoda, że jednocześnie głupim. Po wydarzeniach z premiery, gdy weszli do rzeki i pojawił się wąż ludojad, powinni się nauczyć omijać takowe szerokim łukiem. Na tle wydarzeń z poprzedniego odcinka sielankowe sceny w rzeczce są idiotyczne. Na razie żadna postać na Ziemi, łącznie z główną bohaterką, nie przekonuje i nie wzbudza żadnych emocji.
Wydarzenia na stacji są ciekawsze, gdyż przoduje tam polityka i walka o władzę. Dr Griffin robi wszystko, aby odkryć, że ludzie na planecie mają się dobrze i można na niej zamieszkać. Wszystko tutaj rozgrywa się poprawnie, a postacie to także wielkie stereotypy: kanclerz o złotym sercu, służbista przestrzegający prawa co do joty czy dobrotliwa i ufna pani doktor. Nie do końca przekonuje wątek pani doktor, która chce zejść na planetę, by, jak przypuszczam, nawiązać kontakt. Plan dobry, ale po co ta tajemnica? Raczej Kane nie posunąłby się do tak drastycznych kroków, bo wydaje się, że pod tą służbistością zależy mu na przetrwaniu ludzkiej rasy. Najlepiej pod jego przywództwem.
Jak premierowy odcinek oglądało się całkiem przyjemnie, tak rozwój drugiego idzie w złą stronę. Zachowania stu bohaterów na planecie są zbyt współczesne i mało rozsądne, a na stacji nie dzieje się tyle co w premierze. Tworzenie postaci i relacji w taki sposób, by młodzież mogła się z nimi identyfikować, jest ruchem zrozumiałym, ale wiele seriali pokazało, że można to zrobić z głową oraz zachowaniem podstawowych cech. Stacja The CW jednak robi wszystko po linii najmniejszego oporu. Cały czas odnoszę wrażenie, że ktoś z włodarzy obejrzał przypadkiem Ziemię 2 i stwierdził: "Zróbmy to samo, tylko z nastolatkami". Oby jednak mieli na ten serial jakiś ciekawszy pomysł.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (19 marca 2014)
- Earth Skills (26 marca 2014)
- Earth Kills (2 kwietnia 2014)
- Murphy’s Law (9 kwietnia 2014)
- Twilight’s Last Gleaming (16 kwietnia 2014)
- His Sister’s Keeper (23 kwietnia 2014)
- Contents Under Pressure (30 kwietnia 2014)
- Day Trip (7 maja 2014)
- Unity Day (14 maja 2014)
- I Am Become Death (21 maja 2014)
- The Calm (28 maja 2014)
- We Are Grounders, Part 1 (4 czerwca 2014)
- We Are Grounders, Part 2 (11 czerwca 2014)
Sezon 2
- The 48 (22 października 2014)
- Inclement Weather (29 października 2014)
- Reapercussions (5 listopada 2014)
- Many Happy Returns (12 listopada 2014)
- Human Trials (19 listopada 2014)
- Fog of War (3 grudnia 2014)
- Long Into an Abyss (10 grudnia 2014)
- Spacewalker (17 grudnia 2014)
- Remember Me (21 stycznia 2015)
- Survival of the Fittest (28 stycznia 2015)
- Coup de Grâce (4 lutego 2015)
- Rubicon (11 lutego 2015)
- Resurrection (18 lutego 2015)
- Bodyguard of Lies (25 lutego 2015)
- Blood Must Have Blood, Part 1 (4 marca 2015)
- Blood Must Have Blood, Part 2 (11 marca 2015)
Sezon 3
- Wanheda, Part 1 (21 stycznia 2016)
- Wanheda, Part 2 (28 stycznia 2016)
- Ye Who Enter Here (4 lutego 2016)
- Watch the Thrones (11 lutego 2016)
- Hakeldama (18 lutego 2016)
- Bitter Harvest (25 lutego 2016)
- Thirteen (3 marca 2016)
- Terms and Conditions (10 marca 2016)
- Stealing Fire (31 marca 2016)
- Fallen (7 kwietnia 2016)
- Nevermore (14 kwietnia 2016)
- Demons (21 kwietnia 2016)
- Join or Die (28 kwietnia 2016)
- Red Sky at Morning (5 maja 2016)
- Perverse Instantiation, Part 1 (12 maja 2016)
- Perverse Instantiation, Part 2 (19 maja 2016)
Sezon 4
- Echoes (1 lutego 2017)
- Heavy Lies the Crown (8 lutego 2017)
- The Four Horsemen (15 lutego 2017)
- A Lie Guarded (22 lutego 2017)
- The Tinder Box (1 marca 2017)
- We Will Rise (15 marca 2017)
- Gimme Shelter (22 marca 2017)
- God Complex (29 marca 2017)
- DNR (26 kwietnia 2017)
- Die All, Die Merrily (3 maja 2017)
- The Other Side (10 maja 2017)
- The Chosen (17 maja 2017)
- Praimfaya (24 maja 2017)
Sezon 5
- Eden (24 kwietnia 2018)
- Red Queen (1 maja 2018)
- Sleeping Giants (8 maja 2018)
- Pandora’s Box (15 maja 2018)
- Shifting Sands (22 maja 2018)
- Exit Wounds (5 czerwca 2018)
- Acceptable Losses (19 czerwca 2018)
- How We Get to Peace (26 czerwca 2018)
- Sic Semper Tyrannis (10 lipca 2018)
- The Warriors Will (17 lipca 2018)
- The Dark Year (24 lipca 2018)
- Damocles – Part One (31 lipca 2018)
- Damocles – Part Two (7 sierpnia 2018)
Sezon 6
- Sanctum (30 kwietnia 2019)
- Red Sun Rising (7 maja 2019)
- The Children of Gabriel (14 maja 2019)
- The Face Behind the Glass (21 maja 2019)
- The Gospel of Josephine (28 maja 2019)
- Memento Mori (11 czerwca 2019)
- Nevermind (18 czerwca 2019)
- The Old Man and the Anomaly (25 czerwca 2019)
- What You Take With You (9 lipca 2019)
- Matryoshka (16 lipca 2019)
- Ashes to Ashes (23 lipca 2019)
- Adjustment Protocol (30 lipca 2019)
- The Blood of Sanctum (6 sierpnia 2019)
Sezon 7
- Episode 1 (20 maja 2020)
- The Garden (27 maja 2020)
- False Gods (3 czerwca 2020)
- Hesperides (10 czerwca 2020)
- Welcome to Bardo (17 czerwca 2020)
- Nakara (24 czerwca 2020)
- The Queen's Gambit (1 lipca 2020)
- Anaconda (8 lipca 2020)
- The Flock (15 lipca 2020)
- A Little Sacrifice (5 sierpnia 2020)
- Etherea (12 sierpnia 2020)
- The Stranger (19 sierpnia 2020)
- Blood Giant (9 września 2020)
- A Sort of Homecoming (16 września 2020)
- The Dying of the Light (23 września 2020)
- The Last War (30 września 2020)

