Avengers: Koniec gry według informacji portalu Deadline ma budżet na promocję w wysokości 200 mln dolarów. Jest to najwyższa kwota w historii studia Marvel.
Dla porównania Avengers: Wojna bez granic miała promocję kosztującą 150 mln dolarów, Spider-Man: Homecoming to 140 mln dolarów, a Strażnicy Galaktyki Vol. 2 to tylko 80 mln dolarów
Do tego wszyscy partnerzy promocyjni tworzą spoty reklamowe swoich produktów mocno nawiązując do filmu. Analitycy donoszą, że marki, które związały się z MCU mogą liczyć na 50% wzrost sprzedaży produktów promowanych wraz z filmem. Marvel natomiast liczy, że współpraca z takimi markami przyciągnie nowych widzów. Na przykład w tym roku marka kosmetyków Ulta Beauty przygotowała kolekcję związaną z filmem i producenci liczą, że to przyciągnie trochę więcej kobiet do kin, ponieważ zawsze w podziale odbiorców przeważają mężczyźni.
Zobacz także:
Premiera 26 kwietnia. Przykładowe spoty reklamowe partnerów promocyjnych:
Źródło: deadline.com / zdjęcie główne: materiały prasowe