Kampania marketingowa Ghost in the shell zmieniona w atak na film
Promocja produkcji Ghost in the shell ruszyła pełną parą. Jednak internauci bez skrupułów wykorzystali ją do ataku w sprawie tak zwanego whitewashing.
Promocja produkcji Ghost in the shell ruszyła pełną parą. Jednak internauci bez skrupułów wykorzystali ją do ataku w sprawie tak zwanego whitewashing.
W sieci pojawiła się nowa kampania reklamowa związana z wejściem do kin filmu science-fiction Ghost in the Shell. Akcja została uruchomiona poprzez hashtag #IAmMajor i zachęca ludzi do zamieszczania swoich zdjęć i wpisywania jakiejś deklaracji po słowach I Am. Jednak cały czas gorącym tematem jest whitewashing, czyli zatrudnianie białych aktorów i aktorek do ról przedstawicieli innych ras. Wiele osób krytykowało za ruchy castingowe producentów ekranizacji mangi Masamune Shirowa, w tym za zatrudnienie do roli Major Motoko Kusanagi, Scarlett Johansson. Właśnie forma promocji, która miała przyciągnąć widzów do produkcji wykorzystali na swój sposób przeciwnicy whitewashing, tworząc memy nawiązujące do całej sprawy.
Zobacz także: Jak tworzono specjalny kostium bohaterki Ghost in the Shell? To nie CGI!
Oto kilka przykładów memów stworzonych przez internautów:
Film w polskich kinach już 31 marca.
Źródło: fusion.net/zdjęcie główne: materiały prasowe
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat