

27 grudnia 2014 roku telewizja TVN o godzinie 0:43, w czasie przerwy w emisji filmu The Godfather, wyemitowała reklamę wina australijskiej marki Jacob's Creek. Według ustawy o radiofonii i telewizji reklamowanie alkoholu jest zabronione we wszystkich środkach przekazu (poza piwem). Ma to związek z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i wychowywaniem w trzeźwości.
Czytaj także: Zwolnienia w mediach publicznych! Oto nowa ustawa medialna
Jan Dworak - przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zdecydował, że TVN naruszył ustawę i nakazał zapłacić 60 tys. zł kary. Telewizja TVN podczas postępowania tłumaczyła, że wyemitowany materiał miał informować o sponsorowaniu wydarzenia: Dni Australii, jakie w 2015 roku odbyły się we Wrocławiu. KRRiT stwierdziła jednak, że przekaz był bardzo charakterystyczny i wyraźnie przedstawiał reklamę alkoholu. Doceniono jednak, że spot wyemitowany został w nocy, co wpłynęło na niższą oglądalność.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2015 roku TVN musiał także zapłacić karę za emitowanie pornografii. Więcej tym pisaliśmy tutaj.
TVN nie zabiera głosu w sprawie. Nie wiadomo, czy telewizja odwoła się od decyzji KRRiT.
Źródło: wirtualnemedia.pl / Fot. TVN

