Wiceszef Netflixa do spraw innowacyjności produktu, Todd Yellin, przedstawił dane na temat ekranowych preferencji klientów platformy. Okazuje się, że w badaniach wykorzystano popularność serialu The Defenders. Oto najważniejsze wnioski:
- większość ze subskrybentów sięgających po produkcje superbohaterskie rozpoczyna od serialu Marvel's Jessica Jones, nie zaś od 1. sezonu produkcji Daredevil;
- klienci sięgający po produkcję Luke Cage najczęściej wybierali wcześniej seriale: Narcos, Black Mirror i The Walking Dead;
- oglądający Iron Fist najczęściej trafiali na serial po seansie stand-upowych popisów Dave Chappelle;
- Netflix podzielił swoich klientów na pewne grupy, oparte na ekranowych preferencjach; i tak widzowie Luke Cage gustują także w serialach Stranger Things i Easy; Iron Fist - Grace and Frankie, 13 Reasons Why i The 100; Marvel's Jessica Jones - Master of None, Orange Is the New Black; Daredevil - Friends, Bloodline i Breaking Bad;
- bardzo mały procent klientów Netflixa obejrzał wszystkie cztery seriale superbohaterskie poświęcone poszczególnym postaciom;
- istnieje korelacja między sięganiem po Daredevil i Marvel's Jessica Jones (seans jednego serialu prowadził najczęściej do obejrzenia drugiego z nich), a także Luke Cage i Iron Fist.
Zobacz także: Czy The Defenders to najgorszy serial komiksowy Netflixa?
Choć Yellin nie chciał na razie podawać konkretnych danych, potwierdził, że The Defenders cieszyli się w platformie niezwykłą popularnością.
Źródło: comicbookmovie.com / zdjęcie główne: Netflix