

Netflix przeprowadził nowe badania dotyczące oglądalności treści zamieszczonych na platformie. Tym razem jednak na celowniku znalazły się nie nawyki widzów ani też miejsca, w których lubimy sięgać po film czy serial, ale towarzystwo, jakie często towarzyszy nam podczas seansu. Mowa o zwierzakach domowych, czyli naszych milusińskich psach i kotach. Jak mówi behawiorysta, Piotr Wojtków, zwierzaki chętnie zajmują miejsce obok oglądającego dany program widza, ponieważ wyczuwają, że jest on wówczas spokojny i zrelaksowany. Dzięki temu i one wprowadzają się w dobry nastrój, często trwając przy swoim właścicielu aż do końca seansu.
Oto ciekawe wyniki badań przeprowadzonych wśród polskich użytkowników Netflixa:
- 78% widzów chętnie ogląda filmy i seriale w towarzystwie zwierzaków
- 35% widzów przyznaje, że dzięki towarzystwu psa lub kota łatwiej im przetrwać smutną lub straszną scenę
- 34% widzów rozmawia ze swoimi zwierzakami w trakcie seansu
- 20% widzów wykorzystywało smakołyki, by zatrzymać pupila przy ekranie na dłużej
- 52% widzów musiała ustąpić miejsca rozpychającemu się przed ekranem zwierzakowi
- 20% widzów wyłączyło film lub serial, jeśli ich zwierzak demonstrował brak zainteresowania
Badanie pozwoliło również na wyodrębnienie produkcji, które najchętniej oglądamy ze zwierzakami. Oto czołówka:
Źródło: Netflix / zdjęcie główne: materiały prasowe


