Telewizja Polska chce wprowadzić nowe badania oglądalności
Telewizja Polska nadal jest mocno niezadowolona z wyników oglądalności prezentowanych przez firmę Nielsen i proponuje stworzenie nowego standardu badań, który akceptować będą wszyscy.
Telewizja Polska nadal jest mocno niezadowolona z wyników oglądalności prezentowanych przez firmę Nielsen i proponuje stworzenie nowego standardu badań, który akceptować będą wszyscy.
Telewizja Polska od czwartku zbiera informacje od różnych firm badawczych na temat technik badania oglądalności i usługach, jakie można wykorzystywać przy pomiarze. A wszystko po to, by stworzyć alternatywną wersję badań. Do TVP mogą zgłaszać się firmy, które chcą podjąć rozmowę i zaproponować własne rozwiązania.
TVP wciąż negatywnie podchodzi do badań realizowanych przez firmę Nielsen. Uważa, że oglądalność Telewizji Polskiej jest zaniżana, ponieważ większość badanych ludzi pochodzi z dużych miast, a nie z gospodarstw domowych w małych miastach. Jacek Kurski twierdził też, że w badaniu nie są brani pod uwagę są ludzie starsi, mieszkający we wschodnich województwach, gdzie Prawo i Sprawiedliwość miało największe poparcie.
Czytaj także: HBO o kinowej wersji Watahy
W oficjalnym ogłoszeniu o dialogu technicznym na temat badań oglądalności czytamy, że TVP prosi o propozycje, w których badane będą podstawowe cechy demograficzne, a także pomiar w zakresie cech socjograficznych i społecznych. Umowa z firmą Nielsen podpisana jest do 2019 roku i na tę chwilę TVP nie chce jej zrywać. Jonana Klimet, dyrektor biura koordynacji programowej Telewizji Polskiej zapowiedziała jednak, że sytuacja może się zmienić, gdy uda się znaleźć alternatywne rozwiązanie.
Źródło: WirtualneMedia.pl / Fot. TVP
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat