

W rozmowie na podcaście Sacred Symbols+ Yoshida-san, który przed odejściem z firmy zajmował się działem gier niezależnych, powiedział: "Grałem w tę grę i była świetna".
Pomysł na The Last of Us Online narodził się w Naughty Dog – zespół naprawdę chciał stworzyć tę produkcję. Jednak, jak wyjaśnił Yoshida, konsultacje z Bungie (twórcami m.in. Destiny) uświadomiły deweloperom, jak wiele wysiłku wymaga produkcja gry live service.
Yoshida-san podkreślił również, że według jego wiedzy, żadne z wewnętrznych studiów Sony nie zostało zmuszone do zmiany kierunku na tworzenie gier-usług.
The Last of Us Online, które anulowano w grudniu 2023 roku po wielu latach prac, miało być rozszerzeniem trybu multiplayer Factions, znanego z pierwszej części The Last of Us. Gra była jedną z najbardziej oczekiwanych pozycji od Naughty Dog, ale jej rozwój napotkał liczne przeszkody.
Źródło: Sacred Symbols+

