Premiery kinowe weekendu – 20-22 listopada 2015
Igrzyska śmierci: Kosogłos - część 2, Slow West, Nad morzem, Victoria, Parking i Bez granic - oto premiery kinowe weekendu. Na co warto się wybrać?
Igrzyska śmierci: Kosogłos - część 2, Slow West, Nad morzem, Victoria, Parking i Bez granic - oto premiery kinowe weekendu. Na co warto się wybrać?
Tym razem premiery kinowe weekendu to przede wszystkim wielki finał serii z Jennifer Lawrence, czyli The Hunger Games: Mockingjay - Part 2. Obok tego mamy western z Michaelem Fassbenderem pt. Slow West oraz dramat Angeliny Jolie pt. By the Sea. Nie brakuje propozycji dla widzów lubiących kino studyjne: Victoria, Parkoló i Bedone marz.
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
Wielki finał popularnej serii zbiera w większości pochlebne recenzje, jednak krytycy są zgodni - najlepszą częścią pozostaje film The Hunger Games: Catching Fire, ale finał jest zdecydowanie lepszy od The Hunger Games: Mockingjay - Part 1. Przede wszystkim widzowie dostają tutaj dużo akcji, mniej gadania, więc wszystko kieruje się w stronę widowiskowej kulminacji. Chwalą też Jennifer Lawrence w tytułowej roli oraz satysfakcjonujące zakończenie, dostarczające sporo rozrywki i frajdy.
W krytycznych uwagach czytamy, że film nie ma nic do zaoferowania poza akcją. Zdaniem recenzentów błędem było rozwlekanie finału na dwa filmy, czego efektem jest nierówny produkt kończący serię bez przytupu. Dostajemy to, czego po finale można oczekiwać, ale i tak pozostaje uczucie rozczarowania i niedosytu. Czegoś zabrakło.
Słowem podsumowania - satysfakcjonujący finał popularnej serii, z dużą dawką akcji, ale poniżej oczekiwań i z niewykorzystanym potencjałem.
Opis: Katniss Everdeen i przywódcy Dystryktu 13 rozpoczynają wielką ofensywę przeciwko Kapitolowi. Walka toczy się już nie tylko o przetrwanie, ale o przyszłość całego narodu. Katniss wspierana przez Gale’a, Finnicka oraz Peetę planuje zamach na Prezydenta Snowa. Bezwzględni wrogowie i moralne wybory, przed którymi stanie Katniss, będą dla niej większym wyzwaniem niż cokolwiek, co wcześniej przeżyła na arenach Głodowych Igrzysk.
Slow West
Western dla dorosłych z Michaelem Fassbenderem oraz Kodim Smit-McPhee w rolach głównych spotkał się z wysokimi ocenami krytyków. Przede wszystkim chwalą oni, że choć reżyser bierze znane elementy z gatunku, to tworzy coś kompletnie nowego, świeżego i szalenie interesującego. Dostajemy western opowiadający o uniwersalności miłości i śmierci, który jednocześnie porusza i czasem pokazuje wielką dawkę brutalności. Jest też świetnie zagrany, na czele z wyróżniającymi się aktorami w dwóch głównych rolach. Slow West ma wolne tempo, ale pełno pozytywnych niespodzianek, klimat i ciekawą, momentami zmuszającą do myślenia fabułę.
Opis: Slow West opowiada o młodym Szkocie, który podróżuje po Ameryce w poszukiwaniu ukochanej i natrafia na przestępcę chcącego służyć mu za przewodnika.
By the Sea
Kolejny reżyserski wyczyn Angeliny Jolie został zmiażdżony przez krytykę i widzów. Aktorka zagrała także główną rolę razem ze swoim mężem, Bradem Pittem. Chciała zrobić artystyczne kino w starym stylu, które opowie historię zniszczonego małżeństwa pragnącego naprawić relacje - i okazuje się, że film jest przeznaczony dla ekstremalnie wymagającego widza, bo większość światowych krytyków zarzuca mu infantylność, brak pomysłu, przeokropną nudę, pretensjonalne podejście do tematu i nieciekawe ukazywanie relacji dwóch osób. Film trwa ponad dwie godziny i praktycznie nic się w nim nie dzieje. Trudno odnaleźć głębszy sens w tym obrazie.
W bardzo niewielu pozytywnych recenzjach czytamy, że wielbiciele kina artystycznego tworzonego w latach 60. we Włoszech mogą czuć się zainteresowani tą produkcją.
Opis: Film Nad morzem opowiada historię kryzysu w związku amerykańskiego pisarza Rolanda (Brad Pitt) i jego żony Vanessy (Angelina Jolie Pitt). Całość dzieje się w malowniczej Francji lat siedemdziesiątych.
Victoria
Głośny niemiecki film, który ma przyciągnąć przede wszystkim formą realizacji. Oto bowiem opowieść o napadzie na bank kręcona przez 2 godziny i 20 minut bez przerwy na jednym ujęciu. Fenomenalna realizacja jest właśnie tym, co przyciąga i imponuje. Zarazem mamy do czynienia z wyjątkową analizą charakteru młodych ludzi, świetnymi rolami aktorów i emocjonalną głębią, która wciąga. Fabularnie dostajemy coś, co jest dobrze znane w gatunku, ale sposób opowiadania historii dostarcza sporo świeżości. Niektórzy krytykują zbyt wolny rozwój fabuły.
Opis: Victoria, młoda kobieta z Madrytu, po wyjściu z modnego klubu spotyka czterech chłopaków. Sonne i jego kumple to prawdziwi berlińczycy, którzy obiecują nowo przybyłej, że odkryją przed nią alternatywny świat stolicy Niemiec, inny niż ten znany z miejskich przewodników. Zauroczona Sonnem dziewczyna nie ma nic do stracenia. Sielankę burzy prośba o zwrot niebezpiecznej przysługi, którą chłopcy są winni prominentnemu i tajemniczemu gangsterowi. Długi wdzięczności nie wygasają, szczególnie wobec szefów przestępczych gangów. Victoria nie ma nic do stracenia. Tej nocy zostanie szefową nowo poznanych kumpli
Parkoló
Węgierski komediodramat o dwóch osobach rywalizujących o miejsce parkingowe. Chciano opowiedzieć mądrą historię o walce klas z nutką humoru, a wyszło banalnie, schematycznie i nieciekawie.
Opis: Parkingowy mikroświat ma swoje uroki. Pokazy slajdów na okolicznym billboardzie, grille, wieczorne pogrywanie na gitarze pozostawionej przez fiński zespół metalowy, podlewanie drzew rosnących na budynkach, poranna kawa w blasku wschodzącego słońca, którego promienie odbija okno jednego z klientów parkingu – Legionista i zachodzący do niego ludzie żyją sobie spokojnie, niemal sielankowo. Do czasu, gdy na parkingu pojawi się złoty mustang. Imre, właściciel ekskluzywnego, złotego cacka, wybrał dla mustanga miejsce pod wiatą, jedyne takie na całym parkingu. Gdy Legionista nie zgodził się z tą decyzją, Imre postanowił udowodnić parkingowemu, że klient ma zawsze rację. Zwłaszcza, gdy gotów jest zapłacić każdą cenę. Każdą…
Bedone marz
Kino irańskie dla wymagającego widza lubiącego artystyczne eksperymenty z głębią opowieści i świetnym aktorstwem.
Opis: Młody chłopak zapuszcza się każdego dnia na znajdujący się w niebezpiecznej strefie przygranicznej wrak statku. Stworzył tam sobie, pośród zwojów postrzępionych lin i ton powyginanej stali, swój mały prywatny raj. Łowi ryby i skorupiaki za pomocą prowizorycznych sieci i narzędzi, po czym sprzedaje je lub wymienia na pobliskim straganiku na różne przydatne rzeczy. Sielankę przerywa jednak pojawienie się na statku mówiącego innym językiem, młodego i uzbrojonego w karabin intruza, który dzieli powierzchnię statku na dwie części i żąda nieprzekraczania wyznaczonej linii. Z początku chłopak i intruz grają w przedziwną grę w kotka i myszkę, jednak z czasem znajdują więź porozumienia. W kraju podzielonym naturalnymi i sztucznymi granicami nawet między dwójką ludzi rodzą się niebezpieczne podziały. Bez granic opowiada o przekraczaniu różnych barier i otwartości na inność, ale jednocześnie próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wszystkie granice da się rzeczywiście zniwelować?
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat