Glass onion: pudełka z zagadkami zapowiadały warstwy głównej tajemnicy
Sekwencja otwierająca filmu zapowiada co będzie działo się w dalszej części filmu Glass Onion: Film z serii Na noże.
Sekwencja otwierająca filmu zapowiada co będzie działo się w dalszej części filmu Glass Onion: Film z serii Na noże.
Film Glass Onion: Film z serii Na noże napisany i wyreżyserowany przez Riana Johnsona możemy od kilku tygodni oglądać na Netflixie. Kiedy przyszła kolej na stworzenie kolejnego, po Na noże, filmu z genialnym Benoitem Blanciem, montażysta Bob Ducsay i scenograf Rick Heinrichs stanęli przed trudnym zadaniem. Powitanie widzów z powrotem w świecie Benoita Blanca wymagało stworzenia idealnej sekwencji otwierającej.
Film zaczyna się od pukania do drzwi i momentu, gdy Claire Debella, grana przez Kathryn Hahn, otrzymuje specjalną przesyłkę: pudełko, którego nie ma czasu otworzyć.
Montażysta Bob Ducsay komentuje te pierwsze sceny filmu:
Scenograf Rick Heinrichs opisuje otwarcie jako "uwerturę do samego filmu", ponieważ:
Oprócz Claire sekwencja przedstawia wszystkich nowych głównych bohaterów, z wyjątkiem Milesa Brona, technologicznego miliardera granego przez Edwarda Nortona. W czasach pandemii Claire zaczyna telekonferencję z Duke'em (Dave Bautista), Birdie (Kate Hudson) i Lionelem (Leslie Odom Jr.). Niezależnie od siebie, ale wspólnie, współpracują przy rozpracowywaniu swoich pudełek z zagadkami. Po rozwiązaniu zagadek pudełka otwierają się i ukazują zaproszenia na prywatną wyspę Brona, gdzie wszystkich zaproszonych czeka weekend pełen zagadek.
Pomysłodawcą pudełek był Rian Johnson. Z założenia każde z nich miało być wielkości czterech średnich pudełek po pizzy ułożonych jedno na drugim i mieć rozkładane elementy. Heinrichs przyznał, że
Scenariusz wymagał ośmiu zagadek, a konkretne projekty każdej z nich pozostawiono Heinrichsowi i jego zespołowi artystów koncepcyjnych. Razem stworzyli animację całego rozwijającego się pudełka, ukazując wygląd i ruch każdej warstwy.
Na początku był stereogram, łamigłówka wizualną, która przy odpowiednim skupieniu wzroku odsłania ukryty obraz 3D. Aby dowiedzieć się, jak osiągnąć taki efekt w filmie, skontaktowali się z firmą Magic Eye Company, która w latach 90. spopularyzowała stereogramy. Heinrichs rozmawiał z właścicielem firmy i stąd wziął się pomysł użycia techniki Magic Eye na nachodzących na siebie teksturach drewna.
Jednak uzyskanie takiego efektu na ekranie wymagało pewnego wysiłku. Aby to wszystko połączyć, zespół współpracował z działem efektów wizualnych, aby zamysł mógł zostać przedstawiony widzom w zrozumiały sposób.
Łącząc sekwencję zastosowano też trochę staroświecką technikę, czyli podzielony ekran. Jak wyjaśnia Ducsay, takie właśnie nakręcenie sekwencji otwierającej zapowiadało warstwy zagadek w dalszej części filmu:
Montażysta Bob Ducsay uznaje sekwencję otwierającą Glass Onion: Film z serii Na noże za fantastyczne wyzwanie dla montażysty, które porównuje do przygotowywania idealnego posiłku, z użyciem wszystkich odpowiednich przypraw i smaków, we właściwej ilości. Zgadzacie się z nim?
Źródło: variety.com