Animowane M&M’sy z reklam zostaną zastąpione przez aktorkę. To odpowiedź na krytykę nowego wyglądu 'orzeszka'
Może zaskakiwać, że ludzie poświęcają tyle uwagi wyglądowi… animowanego cukierka.


M&M'sy są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek słodyczy. Prawdopodobnie każdy kojarzy także charakterystyczne animowane orzeszki, które występują między innymi na opakowaniach czekoladowych draży, ale także w reklamach produktów. Przez wiele lat najbardziej kojarzone były postaci Czerwonego i Żółtego M&M'sa, które odpowiadały najpopularniejszym rodzajom tych słodyczy, czyli draży czekoladowych oraz tych z orzechem ziemnym. Grupa bohaterów jest jednak o wiele liczniejsza.
M&M's – reklama z Mayą Rudolph
Marka M&M's ogłosiła, że miejsce animowanych cukierków zajmie aktorka Maya Rudolph tuż przed Super Bowl, czyli najważniejszym amerykańskim wydarzeniem reklamowym w roku. Aktorka powiedziała w wywiadzie dla NBC Today:
Sytuacja jest spowodowana ostrą krytyką, jaka spadła na markę po tym, jak na początku 2022 roku ogłosiła ona zmiany w swoich ikonicznych animowanych postaciach.
M&M's – zmiany w animowanych bohaterach
W 2022 roku marka M&M's zaprezentowała nowy wygląd swoich bohaterów, a także obdarowała ich bardziej zróżnicowanymi osobowościami. W ten sposób chciała podkreślić, jak ważne jest wyrażanie siebie i jaka siła tkwi w społeczności.
Przykładowo Zielonemu M&M'sowi – wcześniej krytykowany za bycie „zbyt seksownym” – zmieniono kozaczki na obcasie na trampki, a także położono większy nacisk na feministyczne wartości. Pomarańczowy stał się pełny niepokoju, a do grupy dołączył Fioletowy, który miał być symbolem inkluzywności. To wszystko rozwścieczyło wiele osób o prawicowych poglądach, które głośno wyrażały swoje niezadowolenie, twierdząc między innymi, że to kolejny przykład „lewactwa”, które poszło za daleko.
Firma M&M's wydała oświadczenie:
Źródło: cnbc.com

