Animowane M&M’sy z reklam zostaną zastąpione przez aktorkę. To odpowiedź na krytykę nowego wyglądu 'orzeszka'
Może zaskakiwać, że ludzie poświęcają tyle uwagi wyglądowi… animowanego cukierka.
Może zaskakiwać, że ludzie poświęcają tyle uwagi wyglądowi… animowanego cukierka.
M&M'sy są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek słodyczy. Prawdopodobnie każdy kojarzy także charakterystyczne animowane orzeszki, które występują między innymi na opakowaniach czekoladowych draży, ale także w reklamach produktów. Przez wiele lat najbardziej kojarzone były postaci Czerwonego i Żółtego M&M'sa, które odpowiadały najpopularniejszym rodzajom tych słodyczy, czyli draży czekoladowych oraz tych z orzechem ziemnym. Grupa bohaterów jest jednak o wiele liczniejsza.
M&M's – reklama z Mayą Rudolph
Marka M&M's ogłosiła, że miejsce animowanych cukierków zajmie aktorka Maya Rudolph tuż przed Super Bowl, czyli najważniejszym amerykańskim wydarzeniem reklamowym w roku. Aktorka powiedziała w wywiadzie dla NBC Today:
Sytuacja jest spowodowana ostrą krytyką, jaka spadła na markę po tym, jak na początku 2022 roku ogłosiła ona zmiany w swoich ikonicznych animowanych postaciach.
M&M's – zmiany w animowanych bohaterach
W 2022 roku marka M&M's zaprezentowała nowy wygląd swoich bohaterów, a także obdarowała ich bardziej zróżnicowanymi osobowościami. W ten sposób chciała podkreślić, jak ważne jest wyrażanie siebie i jaka siła tkwi w społeczności.
Przykładowo Zielonemu M&M'sowi – wcześniej krytykowany za bycie „zbyt seksownym” – zmieniono kozaczki na obcasie na trampki, a także położono większy nacisk na feministyczne wartości. Pomarańczowy stał się pełny niepokoju, a do grupy dołączył Fioletowy, który miał być symbolem inkluzywności. To wszystko rozwścieczyło wiele osób o prawicowych poglądach, które głośno wyrażały swoje niezadowolenie, twierdząc między innymi, że to kolejny przykład „lewactwa”, które poszło za daleko.
Firma M&M's wydała oświadczenie:
Źródło: cnbc.com