90 milionów subskrybentów w 10 lat? Nowe prognozy dla amerykańskiego Netflixa
Analitycy podzielili się dobrymi prognozami dla amerykańskiego Netflixa. Wynika z nich, że przez kolejne 10 lat streamingowemu gigantowi może przybyć setek tysięcy nowych subskrybentów.
Analitycy podzielili się dobrymi prognozami dla amerykańskiego Netflixa. Wynika z nich, że przez kolejne 10 lat streamingowemu gigantowi może przybyć setek tysięcy nowych subskrybentów.

Przyszłość Netflixa rysuje się w różowych barwach. Zgodnie z nowymi raportami analityków, streamingowy gigant może liczyć na duży przyrost liczby subskrybentów w ciągu kilku najbliższych lat. Na tę chwilę amerykański Netflix liczy 57 milionów subskrybentów, jednak na terenie Stanów Zjednoczonych wciąż pozostaje nawet 80 milionów dorosłych osób, które mimo dostępu do Internetu nie korzystają jeszcze z platformy. 24 miliony z tej grupy stanowią osoby w wieku 18-49 lat, a zatem najpopularniejsza wiekowo grupa odbiorców Netflixa. Prognozy wskazują, że z biegiem czasu słupki tylko wzrosną - mowa o tym, że za 10 lat liczba subskrybentów amerykańskiego serwisu przekroczy w USA liczbę 90 milionów osób.
Podczas przeprowadzania badań o zdanie zapytano również tych Amerykanów, którzy nigdy nie korzystali z serwisu. Za główną przyczynę braku zainteresowania platformą wskazują oni fakt, że są zadowoleni z oferty dostawcy kablowego i nie czują potrzeby by z niej rezygnować - tę odpowiedź wskazało 45% ankietowanych. Jeśli chodzi o osoby, które wykupiły Netflixa, a po jakimś czasie z niego zrezygnowały, 10% ankietowanych wskazało, że zdecydowało się na to by zaoszczędzić pieniądze, natomiast 8% stwierdziło, że nie zadowalała ich oferta streamingowego giganta.
Analitycy zakładają, że pokaźne grono tych odbiorców, którzy nigdy nie korzystali z Netflixa, przekona się do niego już w najbliższym czasie - jako główną przyczynę wskazują atrakcyjne ceny, które mają sprawić, że ludzie odwrócą się od droższych dostawców kablowych. W USA Netflix kosztuje 11 dolarów miesięcznie, podczas gdy średni rachunek za telewizję kablową wynosi nawet 90 dolarów miesięcznie. Zarząd zapowiada, że będą celować zarówno w pozyskanie odbiorców w wieku 18-49, jak i przedstawicieli wszystkich pozostałych grup wiekowych. Ma to ułatwić tworzenie nowych atrakcyjnych treści oryginalnych, na które rokrocznie gigant przeznacza coraz większe środki finansowe.
Niezależnie od omawianych badań, w USA przeprowadzono również inną ankietę, która wskazuje, że nawet 49% Amerykanów deklaruje obecnie, iż w ogóle nie zamierza dołączać do grona subskrybentów. To samo badanie Parrot Analytics pokazuje również, że znacznie większe pole do popisu Netflix ma na rynku międzynarodowym, zwłaszcza we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Niemczech - tam ludzie rzeczywiście są chętni płacić za platformy streamingowe, nawet w liczbie mnogiej.
Pamiętajmy, że badanie dotyczy wyłącznie amerykańskiego Netflixa. W tej chwili streamingowy gigant liczy 125 mln subskrybentów na całym świecie.
Źródło: thehollywoodreporter.com / zdjęcie główne: Netflix



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1991, kończy 34 lat
ur. 1948, kończy 77 lat
ur. 1966, kończy 59 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1957, kończy 68 lat

