Disney+ rośnie w siłę, choć kondycja firmy została mocno nadszarpnięta z powodu pandemii
Kolejne miliony użytkowników dołączyły do platformy Disney+. Serwis może pochwalić się 94,9 mln subskrybentów, choć średni zysk na użytkowniku zmalał o 28% w skali roku.
Kolejne miliony użytkowników dołączyły do platformy Disney+. Serwis może pochwalić się 94,9 mln subskrybentów, choć średni zysk na użytkowniku zmalał o 28% w skali roku.
2020 rok nie był zbyt łaskawy dla konglomeratu The Walt Disney Company, pandemia koronawirusa znacząco uszczupliła wpływy do kasy korporacji. Z najnowszego raportu finansowego wynika, że w ostatnim kwartale dochód operacyjny Disneya zmalał o 67% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, do czego przyczyniło się m.in. zamknięcie parków rozrywki. Mimo to korporacja coraz lepiej radzi sobie w branży streamingowej i notuje kolejne rekordy popularności.
Według najnowszych danych z usług VoD od Disneya korzysta obecnie 146 mln płatnych subskrybentów, wśród których najliczniejsze grono stanowią abonenci Disney+. Z tej platformy korzysta 94,9 mln subskrybentów, z czego aż 8,1 mln dołączyło do platformy w grudniu 2020 roku. Na popularności zyskują także mniejsze serwisy korporacji. Z ESPN+ korzysta 12,1 mln użytkowników (prawie dwukrotnie więcej niż przed rokiem), a Hulu zanotował 30-procentowy wzrost i dociera do 39,4 mln subskrybentów.
Zanim Disney+ na dobre zawojował rynek, korporacja dość ostrożnie podchodziła do szacowania docelowych zasięgów. Kolejne miesiące przynosiły jednak drastyczne korekty kursu i zarysowywały świetlaną przyszłość usługi. Dziś firma szacuje, że do 2024 roku uda jej się przyciągnąć od 230 do 260 mln subskrybentów Disney+. W dniu premiery platformy szacowano, że realne zasięgi po pięciu latach funkcjonowania będą trzykrotnie niższe. A jeśli te prognozy okażą się trafne i nie będą wymagały dalszych korekt, do 2025 roku ze wszystkich usług VoD od Disneya może korzystać nawet do 350 mln użytkowników. Netflix, największy rywal w tej branży, może pochwalić się obecnie 203,7 mln subskrybentów.
Ale jak zauważył serwis Deadline mimo rosnącej pozycji Disney+ na arenie międzynarodowej, wskaźnik średniego przychodu na użytkownika (ARPU) spadł z poziomu 5,69$ pod koniec 2019 roku do 4,03$ w ostatnim kwartale rozliczeniowym. Spadek ten jest bezpośrednio powiązany z przejęciem przez Disneya indyjskiej platformy Hotstar. Amerykańska korporacja po finalizacji transakcji postanowiła zintegrować obie platformy, aby poszerzyć dostęp do Disney+. Pakietowanie usług odbiło się na wskaźniku ARPU Disney+, co zdaniem części inwestorów może być bezpośrednim powodem podwyższenia wysokości abonamentu dla użytkowników tej platformy.
Źródło: Deadline
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1991, kończy 33 lat
ur. 1947, kończy 77 lat
ur. 1955, kończy 69 lat