IMAX i Google zawieszają współpracę. Nie powstaną kinowe kamery VR
W 2016 roku firma IMAX zapowiedziała, że wspólnie z inżynierami Google zaprojektuje kamery VR, które pozwolą kręcić wysoce immersyjne filmy. Dziś korporacje wycofują się z tej współpracy.
W 2016 roku firma IMAX zapowiedziała, że wspólnie z inżynierami Google zaprojektuje kamery VR, które pozwolą kręcić wysoce immersyjne filmy. Dziś korporacje wycofują się z tej współpracy.

Kiedy dwa lata temu wirtualna rzeczywistość stała się jednym z głównych tematów zainteresowań mediów (nie tylko tych technologicznych), narodził się pomysł, który miał odmienić kino. Dwaj giganci technologiczni obiecali, że wskrzeszą filmy 3D w nowej, niesamowitej jakości. Inżynierowie Google oraz IMAX-a planowali stworzyć kamery VR, które wprowadzą kinematografię do trójwymiarowej rzeczywistości.
Okazało się, że współpraca zakończyła się tylko i wyłącznie na szumnych zapowiedziach. Dziennikarze serwisu Variety postanowili dopytać obie firmy, jak idą prace nad tym projektem. Google odmówiło komentarza, za to przedstawiciele IMAX-a przyznali w mailu, że projekt został zawieszony:
W ramach wspomnianego programu firma uruchomiła w zeszłym roku kilka centów rozrywki, w których pokazywano zarówno gry, jak i interaktywne doświadczenia w wirtualnej rzeczywistości. Projekt prawdopodobnie nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań, gdyż dwie placówki już zamknięto, a los pięciu kolejnych wciąż nie jest pewny. Co ciekawe, jeśli wierzyć informatorom, do których dotarli dziennikarze Variety, to nie IMAX zadecydował o zawieszeniu współpracy, decyzja została podjęta w siedzibie Google. Powód? Korporacja woli rozwijać technologię rzeczywistości rozszerzonej, a nie wirtualnej.
Zobacz także:
Wszystko wskazuje na to, że możemy przestać marzyć o narodzinach wysoce immersyjnego kina 3D, w którym widz będzie miał wrażenie, że znajduje się w samym sercu akcji. Z drugiej strony nie można wykluczyć, że pomysł ten podchwycą inne korporacje. Samsung również jest żywo zainteresowany rozwijaniem wirtualnej rzeczywistości i ma już doświadczenie w projektowaniu kamer VR. Nawet jeśli sprzęty z serii Gear VR nie nadają się do wykorzystania w przemyśle filmowym, doświadczenie zdobyte przy ich tworzeniu mogłoby przydać się podczas opracowywania kinowych kamer VR.
O ile oczywiście IMAX zechciałby po raz kolejny zaryzykować współpracę na tak grząskim gruncie. A może po prostu miłośnicy filmów nie są zainteresowani kinem 3D i wolą oglądać je na tradycyjnym, płaskim ekranie?
Źródło: Variety / Zdjęcie: IMAX



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

