Reklamy w telewizji nie będą już głośniejsze od innych programów
Nie trzeba specjalnych pomiarów czy badań by stwierdzić, że poziom głośności reklam i innych audycji nie był do tej pory w telewizji taki sam. Sytuacja ma się zmienić do końca 2018 roku.
Nie trzeba specjalnych pomiarów czy badań by stwierdzić, że poziom głośności reklam i innych audycji nie był do tej pory w telewizji taki sam. Sytuacja ma się zmienić do końca 2018 roku.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji od dłuższego czasu postulowała, by głośność wszystkich nadawanych w telewizji audycji utrzymywała się na tym samym poziomie. Z przeprowadzanego w zeszłym roku przez tę instytucję monitoringu wynikało, że aż 12% bloków reklamowych w stacjach naziemnych i 6% w kanałach satelitarnych jest w zdecydowany sposób głośniejsze od poprzedzających je bądź emitowanych po nich programów. KRRiT próbowała wdrożyć w polskie realia zalecenia Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego w tej kwestii.
Czytaj także: Prezes HBO nie uważa, by tradycyjna telewizja była bliska śmierci
Na podstawie rekomendacji wymienionych wyżej instytucji polscy nadawcy telewizyjni we wrześniu oficjalnie podpiszą porozumienie, w którym zobowiążą się do produkowania i emitowania treści o głośności "-23 LUFS". Oznacza to tyle, że poziom dźwięku wszystkich programów na wszystkich kanałach należących do sygnatariuszy dokumentu pozostanie taki sam. Porozumienie podpiszą: Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision (stojąca za platformą nc+), Telewizja Puls oraz Grupa ZPR Media (m.in. Eska TV, Polo i Fokus TV). Wszystko odbyło się we współpracy z KRRiT.
Źródło: wirtualnemedia.pl / zdjęcie główne: thenextweb.com
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1986, kończy 38 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1978, kończy 46 lat