Reklamy w telewizji nie będą już głośniejsze od innych programów
Nie trzeba specjalnych pomiarów czy badań by stwierdzić, że poziom głośności reklam i innych audycji nie był do tej pory w telewizji taki sam. Sytuacja ma się zmienić do końca 2018 roku.
Nie trzeba specjalnych pomiarów czy badań by stwierdzić, że poziom głośności reklam i innych audycji nie był do tej pory w telewizji taki sam. Sytuacja ma się zmienić do końca 2018 roku.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji od dłuższego czasu postulowała, by głośność wszystkich nadawanych w telewizji audycji utrzymywała się na tym samym poziomie. Z przeprowadzanego w zeszłym roku przez tę instytucję monitoringu wynikało, że aż 12% bloków reklamowych w stacjach naziemnych i 6% w kanałach satelitarnych jest w zdecydowany sposób głośniejsze od poprzedzających je bądź emitowanych po nich programów. KRRiT próbowała wdrożyć w polskie realia zalecenia Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego w tej kwestii.
Czytaj także: Prezes HBO nie uważa, by tradycyjna telewizja była bliska śmierci
Na podstawie rekomendacji wymienionych wyżej instytucji polscy nadawcy telewizyjni we wrześniu oficjalnie podpiszą porozumienie, w którym zobowiążą się do produkowania i emitowania treści o głośności "-23 LUFS". Oznacza to tyle, że poziom dźwięku wszystkich programów na wszystkich kanałach należących do sygnatariuszy dokumentu pozostanie taki sam. Porozumienie podpiszą: Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision (stojąca za platformą nc+), Telewizja Puls oraz Grupa ZPR Media (m.in. Eska TV, Polo i Fokus TV). Wszystko odbyło się we współpracy z KRRiT.
Źródło: wirtualnemedia.pl / zdjęcie główne: thenextweb.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat