Tak wyglądałby bohater pierwszego Dooma w HD

Dzięki wykorzystaniu technologii sieci neuronowych udało się przetworzyć rozpikselowaną twarz głównego bohatera z Dooma do wersji w wysokiej rozdzielczości.

Dzięki wykorzystaniu technologii sieci neuronowych udało się przetworzyć rozpikselowaną twarz głównego bohatera z Dooma do wersji w wysokiej rozdzielczości.

Emil Borzechowski
Emil Borzechowski
Tagi:  Doom 

Tworzenie remake’ów gier to moda, która szybko nie wygaśnie. Najlepiej świadczy o tym szum, jaki wywołało podanie daty premiery pierwszego z serii remake’ów Final Fantasy VII, który przypomni nam, jak grało się w RPG na przełomie tysiącleci.

Ale nie wszystkie tytuły nadają się do tego, aby przywrócić je do życia w z grubsza oryginalnej formie z podbitą grafiką. Choć Doom (1993) z 1993 roku to nieśmiertelny klasyk, mechanika tej gry zestarzała się tak bardzo, że wierny remake byłby dziś zbyt anachroniczny, aby odnieść sukces na rynku. Co nie oznacza, że gry nie da się przenieść do HD.

Jeden z użytkowników Reddita postanowił sprawdzić, jak dziś mógłby wyglądać rozpikselowany główny bohater, który w latach 90. spoglądał na nas z interfejsu. Zamiast jednak tworzyć jego twarz od podstaw, sięgnięto po pomoc sztucznej inteligencji.

Proces ekstremalnego zwiększania rozdzielczości obrazu przebiegał wieloetapowo. Na wczesnym etapie autor przepuścił pixelart przez kilka programów graficznych wykorzystujących algorytmy SI do podbijania jakości obrazu, w tej fazie skorzystał m.in. z FaceAppa, Waifu2x czy GIMP-a. Konieczne okazało się przeskalowanie twarzy, gdyż oryginalny obrazek nie był poprawnie interpretowany przez docelowy algorytm. W jednym przypadku autor musiał także wkleić zdjęcie zębów prawdziwego człowieka, aby oprogramowanie rozpoznało, że w danym miejscu powinno wygenerować uśmiech.

Oto jak prezentuje się końcowy rezultat:

nullZdjęcie: Reddit, u/1MightBeAPenguin

W roli głównego narzędzia wykorzystano algorytm SI od Nvidii, StyleGAN, wykorzystywany uprzednio m.in. do generowania fotorealistycznych twarzy ludzi. StyleGAN przetworzył obraz dwukrotnie – najpierw nadając pixelartowi fotorealistyczny wygląd, a następnie wygładzając jego krawędzie. Na koniec należało ręcznie rozciągnąć obraz, gdyż głowa bohatera w oryginalnej produkcji miała nienaturalne proporcje.

W ten oto sposób zobaczyliśmy, jak mógłby wyglądać bohater pierwszego Dooma, gdyby gra powstała w erze 4K. Być może nigdy nie doczekamy się reedycji z tym przystojniakiem, ale już pod koniec tego roku będziemy mogli zagrać w kolejną odsłonę kultowej strzelanki. Doom Eternal zadebiutuje 22 listopada.

Źródło: Ubergizmo / Zdjęcie: Reddit, u/1MightBeAPenguin

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV