WALKA PILOTÓW (2013/14) – zamówienia skompletowane
Sezon 2012/13 w telewizji ogólnodostępnej jest porażką. Bardzo mała liczba nowych produkcji może liczyć na zamówienie drugiego sezonu. Jak wyglądają przygotowania do sezonu 2013/14?
Sezon 2012/13 w telewizji ogólnodostępnej jest porażką. Bardzo mała liczba nowych produkcji może liczyć na zamówienie drugiego sezonu. Jak wyglądają przygotowania do sezonu 2013/14?
Amerykańskie stacje telewizyjne zamówiły na sezon 2013/14 aż 98 pilotowych odcinków nowych projektów. Jest to wzrost o 14 procent w porównaniu z zeszłym rokiem (86 zamówień). Tylko raz, na początku 2000 roku, liczba zamówionych na nowy sezon pilotów przekroczyła 100. Jak prezentują się zamówienia poszczególnych stacji i kto jest najbardziej zdeterminowany, by wzmocnić swoją ramówkę? O tym przeczytacie poniżej.
[image-browser playlist="592510" suggest=""]
CBS
Liczba zamówionych pilotów: 23 (dramaty - 11, komedie - 12); przed rokiem: 15 (7, 8)
Najciekawiej zapowiadające się projekty: "Beverly Hills Cop", „Mom”
Zamówienia CBS zaskakują chyba najbardziej. Jest to stacja, która ma najstabilniejszą ramówkę z całej „wielkiej piątki”. Ponadto władze telewizji zapowiadały, że nie przewidują umieszczenia w niej zbyt dużej liczby nowych seriali. Mimo to, zamówionych projektów jest bardzo dużo i na przełomie kwietnia i maja będzie w czym wybierać. Warto też zauważyć, że ramówka CBS jest na tyle mocna, że nowe produkcje z trudem osiągają w niej oczekiwany sukces (przykład: Vegas czy Partners).
Jednym z pomysłów, które chodzą po głowie włodarzom stacji CBS, jest wydłużenie czwartkowego bloku komediowego do dwóch godzin. Stąd zamówienie tak dużej liczby seriali z tego gatunku. Wśród nich zdecydowanym faworytem jest nowy projekt Chucka Lorre’a „Mom”. Ten jednak wydaje się idealnie pasować do poniedziałkowej ramówki w miejsce emitowanego obecnie Sposobu użycia.
Mało miejsca znajdzie się też dla seriali dramatycznych. Być może anulowane zostaną: C.S.I.: New York, Vegas i The Mentalist. W ich miejsce CBS będzie wybierać pomiędzy prawniczym „The Advocates”, policyjnymi „Beverly Hills Cop” i „Backstorm”, medycznym „The Surgeon General” oraz projektami z ciągłą fabułą: „Hostages” i „The Ordained”.
[image-browser playlist="592511" suggest=""]
NBC
Liczba zamówionych pilotów: 26 (dramaty - 11, komedie - 15); przed rokiem: 23 (9, 14)
Najciekawiej zapowiadające się projekty: "Believe", "Sixth Gun"
Kilka kolejnych miesięcy sezonu 2012/13 zrobiło różnicę. Gdyby NBC zamawiała pilotowe odcinki jesienią, ich strategia nie musiałaby być tak agresywna. Stacja notowała świetną oglądalność, wygrywając z konkurencją niemal co tydzień. Midseason pokazał jednak, że bez „The Voice” ramówka NBC nie istnieje. Go On i The New Normal radzą sobie fatalnie, jeszcze gorszą oglądalność notuje Smash, a kompletną porażką było umieszczanie w ramówce Do No Harm.
Dlatego też NBC postanowiła zamówić jeszcze więcej pilotów niż przed rokiem. Wygląda bowiem na to, że ramówka stacji kolejny raz zostanie solidnie zmodyfikowana. Zmian spodziewać się można m.in. w czwartkowej ramówce, gdzie komediowy blok radzi sobie fatalnie, a wraz z końcem sezonu 2012/13 straci najmocniejsze ogniwo – The Office (US).
Obecnie najciekawiej zapowiadające się projekty NBC to dramaty „Believe” J.J. Abramsa i „Sixth Gun” Carltona Cuse’a.
[image-browser playlist="592509" suggest=""]
FOX
Liczba zamówionych pilotów: 16 (dramaty - 8, komedie - 8); przed rokiem: 15 (5, 10)
Najciekawiej zapowiadające się projekty: „Delirium”, „Sleepy Hollow”
Rok temu stacja FOX skupiła się na serialach komediowych. Głównym zadaniem było stworzenie dwugodzinnego bloku komediowego we wtorkowy wieczór, który miał przyciągnąć widzów przed telewizory. Nic z tego. Anulowanie Ben and Kate, a do tego słaba oglądalność The Mindy Project sprawiły, że stacja na nowo musi myśleć o konstrukcji swojej komediowej ramówki.
Równie ciężka sytuacja ma miejsce wśród seriali dramatycznych. Jedynym serialem dramatycznym, który na pewno powróci w przyszłym sezonie, są Bones. Dołączyć może do nich The Following. Stacja będzie więc wybierać pomiędzy wieloma projektami, z których najciekawiej zapowiadają się „Sleepy Hollow” i nowy serial sci-fi J.J. Abramsa i J.H. Wymana.
[image-browser playlist="592508" suggest=""]
ABC
Liczba zamówionych pilotów: 24 (dramaty - 12, komedie - 12); przed rokiem: 24 (12, 12)
Najciekawiej zapowiadające się projekty: „S.H.I.E.L.D”
ABC zamówiła dokładnie tyle samo pilotowych odcinków, co przed rokiem. Dla stacji tej sezon 2012/13 również jest porażką. Jedynym nowym serialem, który ma szansę na zamówienie drugiej serii, jest Nashville. ABC będzie próbować wzmacniać swoją ramówkę, ale wiele zależy od tego, czy zdecyduje się na pewne zmiany i modyfikacje w konstrukcji np. czwartku. Jeśli kolejny raz nowe seriale puszczane będą w czwartki o 20:00 i w niedziele o 22:00, trudno przypuszczać, by zagościły w ramówce na dłużej.
ABC pokłada największe nadzieje w „S.H.I.E.L.D.” Jossa Whedona, który może być hitem sezonu 2013/14.
[image-browser playlist="592512" suggest=""]
CW
Liczba zamówionych pilotów: 8 (dramaty – 8); przed rokiem: 8 (8)
Najciekawiej zapowiadające się projekty: „The Originals”, „The Tomorrow People”
Stacja CW przechodzi zmiany. Już ten sezon pokazał, że jej szef (Mark Pedowitz) stara się zmienić stylistykę seriali, które emitowane są w jego telewizji. Stąd też sporo zamówień dla produkcji science fiction, które przyciągnąć mają nowych widzów. CW kompletnie rezygnuje z zamawiania obyczajówek w stylu 90210 i Plotkary, co wydaje się być sensownym posunięciem.
Pewniakiem do miejsca w ramówce w sezonie 2013/14 jest spin off Pamiętników wampirów pt. „The Originals”. Razem z zamówieniami kolejnych sezonów dla Arrow i Supernatural, środowa i czwartkowa ramówka CW jest kompletna. Podobnie jak przed rokiem, CW uzależniać będzie zamówienie nowych seriali od liczby anulowanych produkcji.
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1982, kończy 42 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1976, kończy 48 lat
ur. 1952, kończy 72 lat