Rok Elona Muska w X/Twitterze: 15% mniej użytkowników miesięcznie, 54% spadku wpływów z reklam
Bilans X/Twittera po roku rządów Elona Muska jest dla firmy porażką: spada liczba użytkowników, znacznie mniejsze są również wpływy z reklam.
Bilans X/Twittera po roku rządów Elona Muska jest dla firmy porażką: spada liczba użytkowników, znacznie mniejsze są również wpływy z reklam.
Dokładnie rok temu, 27 października 2022 roku, Elon Musk ostatecznie przejął platformę społecznościową Twitter. Nie da się ukryć, że sam proces zakupu, jak i późniejsze działania nowego właściciela zamieniły firmę w istny Dziki Zachód. Musk złożył więc opiewającą na 44 mld USD ofertę, by później próbować się z niej wycofać, rozwiązał umowy wyższej kadry kierowniczej, zapowiedział redukcję zatrudnienia o 80%, zmienił nazwę serwisu na X, wprowadził opłaty za weryfikację konta i rozpoczął testy ponoszenia opłat za publikację postów. Wszystko po to, by urzeczywistnić swoją wizję, w której witryna "nie stanie się piekłem, a przyjaznym miejscem dla wszystkich".
Problem polega na tym, że bilans rządów Muska w X jest niemalże katastrofalny. Choć on sam jeszcze w zeszłym miesiącu twierdził, że platforma ma 550 mln użytkowników miesięcznie, którzy udostępniają do 200 mln postów dziennie (warto podkreślić, że te wyniki trudno porównać z poprzednimi - Musk określił wcześniejszą metodologię jako "złą"), inne dane sprawiają całą sprawę w zgoła odmiennym świetle.
Według zajmującej się analityką internetową firmy LikeWeb we wrześniu br. miesięczna liczba aktywnych użytkowników X/Twittera na całym świecie spadła aż o 15% (i 18% w samych tylko Stanach Zjednoczonych) w porównaniu z wrześniem 2022 roku. Z kolei Sensor Tower raportuje, że w tym samym miesiącu o 16% (rok do roku) zmniejszyła się liczba użytkowników korzystających z serwisu poprzez telefony - ma ona obecnie wynosić 183 miliony.
Jeszcze bardziej zauważalny jest odpływ reklamodawców. Firma Guideline donosi, że od września 2022 roku do sierpnia br. wydatki głównych agencji reklamowych w USA na prowadzone w X/Twitterze kampanie spadły o zatrważające 54%. Co na to sam Musk? W jednym z niedawnych tweetów stwierdził, że odpowiedzialni za spadek wpływów reklamowych są aktywiści z Ligą przeciw Zniesławieniom na czele, którzy zniszczyli potencjał reklamowy platformy rzekomo fałszywymi twierdzeniami, że pozwala ona na rozkwit mowy nienawiści w sieci. "Prawie udało im się nas zabić!" - dodaje właściciel.
Nastroje nowych włodarzy X/Twittera są jednak szampańskie - i to dosłownie. Wczoraj na oficjalnym koncie serwisu pojawił się wpis zachęcający do otwierania szampanów na rocznicę przejęcia firmy - opatrzono go ikonami przedstawiającymi kulę dyskotekową i butelkę szampana. Z kolei mianowana już przez Muska dyrektora generalna X, Linda Yaccarino, przedstawiła rozciągniętą na 23 punkty listę osiągnięć witryny pod rządami nowego właściciela. Pierwszy z punktów brzmi następująco:
Źródło: Variety
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat