Smartfonowy product placement w filmach i serialach
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Smartfony to doskonały sprzęt do lokowania w filmach i serialach. Bohaterowie często komunikują się ze sobą, dlatego widza nie zdziwi scena, w której przez kilka sekund ogląda ekran telefonu np. z wyświetlonym SMS-em. A że przy okazji zostanie wyeksponowane logo producenta…
Lokowanie smartfonów stało się tak popularne, że nie starczyłoby mi życia, aby wymienić wszystkie filmy, w których mieliśmy z nim do czynienia. Zamiast tego ograniczyłem się do zaprezentowania po jednym przykładzie smartfonowego product placement kilku wybranych marek. Zobacz, które telefony były drugoplanowymi bohaterami w twoich ulubionych filmach i serialach.
Samsung Galaxy S6 - Avengers: Age of Ultron
Supersmartfony i superbohaterowie doskonale do siebie pasują, nic więc dziwnego, że tak często eksponuje się smartfony w filmach z uniwersum Marvela. Samsung Galaxy S6 nie tylko zagościł w Avengersach z 2015 roku, Koreańczycy nakręcili także reklamę nawiązującą do filmu, w której Lionel Messi korzysta z gogli Gear VR.
Nokia Lumia 520 – House of Cards
Serial House of Cards kilkukrotnie pojawi się w tym zestawieniu, a przypadek Nokii to doskonały przykład na to, jak w subtelny sposób zaprezentować swój produkt. Dzięki charakterystycznemu interfejsowi użytkownika nie sposób pomylić ten telefon z żadnym androidofonem czy iPhone’em.
Apple iPhone – The Big Bang Theory
Hollywood kocha Apple, co potwierdzają analizy przeprowadzone przez firmę Concave Brand Tracking, która przyjrzała się product placementowi w 2017 roku. Okazało się, że iPhone’y odpowiadają aż za 50% wartości reklamowej produktów lokowanych w kategorii urządzeń mobilnych. Dlatego zamiast pokazywać film, w którym na siłę epatuje się logiem z nadgryzionym jabłkiem, przypomnę jeden z odcinków Teorii wielkiego podrywu, w którym Raj spotkał się z asystentką głosową Siri. Majstersztyk.
BlackBerry – House of Cards
Marka BlackBerry przewija się w tym serialu od pierwszego sezonu i doskonale się w niego wpisuje. To typowo biznesowe produkty, nikogo nie powinno zatem dziwić, że sięgają po nie najwyżej postawione osoby w państwie. Podobnie jak w przypadku Nokii, tu również nie trzeba było epatować logiem producenta. Fizyczna klawiatura QWERTY od razu pozwalała rozpoznać, z jakim sprzętem mamy do czynienia.
- 1 (current)
- 2
Źródło: Zdjęcie: YouTube
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 41 lat
ur. 1972, kończy 52 lat
ur. 1986, kończy 38 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1968, kończy 56 lat