Smartfonowy product placement w filmach i serialach
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Vivo – Captain America: Civil War
Podejrzewasz pewnie, że w filmie, w którym występuje najbardziej amerykański spośród wszystkich superbohaterów, zobaczysz jakieś amerykańskie smartfony, np. iPhone’a albo sprzęt sygnowany logo Google. Nic bardziej mylnego. Tony Stark korzysta z futurystycznego, półprzezroczystego sprzętu chińskiej marki Vivo. Cóż, najwyraźniej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Chińczycy produkują niezwykle innowacyjne i odważne telefony.
Alcatel One Touch Idol – Iron Man 3
Skoro już przy Tonym Starku jesteśmy, to trzeba przyznać, że filmowy Iron Man ma dość ciekawy gust, gdyż w 2013 roku postanowił promować markę Alcatel. Hasło inteligentny telefon dla inteligentnego człowieka było bardzo chwytliwe, marketingowcy Alcatela w pełni wykorzystali okazję, jaką była współpraca z jednym z najbardziej lubianych superbohaterów.
Sony Xperia – Hotel Transylvania 2
Kto powiedział, że smartfony mogą być lokowane wyłącznie w filmach aktorskich? Skoro za stworzenie tej animacji odpowiadało studio Sony Pictures Animation, nic nie stało na przeszkodzie, aby zareklamować w niej smartfony z serii Xperia, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. A trzeba przyznać, że urządzenia te dość często pojawiały się na ekranie.
OnePlus – House of Cards
Po raz kolejny wracamy do jednego z najlepszych seriali ostatnich lat, tym razem jednak w nieco innych okolicznościach. Producentowi telefonów OnePlus tak bardzo zależało na pojawieniu się w tej produkcji, że postanowił zapłacić zapłacić za to aż 300 tysięcy dolarów. To jeden z nielicznych przypadków przyznania się do tego, ile firma wyłożyła na lokowanie swojego produktu.
LG Revolution - Green Lantern
LG nie afiszuje się ze swoimi smartfonami w filmach tak bardzo, jak robią to niektórzy rynkowi konkurenci. Nie oznacza to jednak, że marka w ogóle nie korzysta z lokowania produktów. W filmie Green Lantern z 2011 roku pojawił się telefon LG Revolution, który doczekał się nawet własnej superbohaterskiej reklamy.
To tylko kilka spośród tysięcy przykładów wykorzystywania filmów i seriali do mniej lub bardziej subtelnego promowania smartfonów. Na liście zabrakło oczywiście kultowego banana, czyli Nokii 8110 z The Matrix, ale w tym zestawieniu ująłem wyłącznie te inteligentne telefony. Na klasyki przyjdzie jeszcze pora.
- 1
- 2 (current)
Źródło: Zdjęcie: YouTube
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat