Smartfonowy product placement w filmach i serialach
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kupić takiego smartfona, z jakiego korzysta twój ulubiony bohater filmowy? Jeśli tak, to znaczy, że dałeś się złapać na product placement.
Vivo – Captain America: Civil War
Podejrzewasz pewnie, że w filmie, w którym występuje najbardziej amerykański spośród wszystkich superbohaterów, zobaczysz jakieś amerykańskie smartfony, np. iPhone’a albo sprzęt sygnowany logo Google. Nic bardziej mylnego. Tony Stark korzysta z futurystycznego, półprzezroczystego sprzętu chińskiej marki Vivo. Cóż, najwyraźniej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Chińczycy produkują niezwykle innowacyjne i odważne telefony.
Alcatel One Touch Idol – Iron Man 3
Skoro już przy Tonym Starku jesteśmy, to trzeba przyznać, że filmowy Iron Man ma dość ciekawy gust, gdyż w 2013 roku postanowił promować markę Alcatel. Hasło inteligentny telefon dla inteligentnego człowieka było bardzo chwytliwe, marketingowcy Alcatela w pełni wykorzystali okazję, jaką była współpraca z jednym z najbardziej lubianych superbohaterów.
Sony Xperia – Hotel Transylvania 2
Kto powiedział, że smartfony mogą być lokowane wyłącznie w filmach aktorskich? Skoro za stworzenie tej animacji odpowiadało studio Sony Pictures Animation, nic nie stało na przeszkodzie, aby zareklamować w niej smartfony z serii Xperia, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. A trzeba przyznać, że urządzenia te dość często pojawiały się na ekranie.
OnePlus – House of Cards
Po raz kolejny wracamy do jednego z najlepszych seriali ostatnich lat, tym razem jednak w nieco innych okolicznościach. Producentowi telefonów OnePlus tak bardzo zależało na pojawieniu się w tej produkcji, że postanowił zapłacić zapłacić za to aż 300 tysięcy dolarów. To jeden z nielicznych przypadków przyznania się do tego, ile firma wyłożyła na lokowanie swojego produktu.
LG Revolution - Green Lantern
LG nie afiszuje się ze swoimi smartfonami w filmach tak bardzo, jak robią to niektórzy rynkowi konkurenci. Nie oznacza to jednak, że marka w ogóle nie korzysta z lokowania produktów. W filmie Green Lantern z 2011 roku pojawił się telefon LG Revolution, który doczekał się nawet własnej superbohaterskiej reklamy.
To tylko kilka spośród tysięcy przykładów wykorzystywania filmów i seriali do mniej lub bardziej subtelnego promowania smartfonów. Na liście zabrakło oczywiście kultowego banana, czyli Nokii 8110 z The Matrix, ale w tym zestawieniu ująłem wyłącznie te inteligentne telefony. Na klasyki przyjdzie jeszcze pora.
- 1
- 2 (current)
Źródło: Zdjęcie: YouTube
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1986, kończy 38 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1978, kończy 46 lat