W artykułach z cyklu Wyniki oglądalności, publikowanych na łamach naEKRANIE.pl w każdą niedzielę, zbiorczo podsumowujemy oglądalność amerykańskich seriali na przestrzeni ostatniego tygodnia (od poprzedniej niedzieli do piątku). Teksty te obejmują wyłącznie telewizję ogólnodostępną (CBS, FOX, ABC, NBC, FX). O wynikach oglądalności seriali telewizji kablowych informujemy w osobnych newsach, dedykowanych konkretnym produkcjom. Wyniki podajemy zarówno w ogólnej liczbie widzów, jak i we współczynniku 18-49, który odzwierciedla obecność przed telewizorami grupy docelowej (do której kierowane są reklamy). Czym jest współczynnik 18-49, wyjaśnialiśmy w tym tekście.

Niedziela, 7 lutego

W niedzielę w amerykańskiej telewizji dominował Super Bowl. Mecz futbolu amerykańskiego obejrzało 111,9 mln widzów i jest to 2-procentowy spadek w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem (114,4 mln). Tuż po Super Bowl stacja CBS nie zdecydowała się na emisję seriali - zamiast tego pokazano program talk show The Late Show With Stephen Colbert, który obejrzało 21 mln widzów.

Poniedziałek, 8 lutego

Do poniedziałkowej ramówki stacji ABC powrócił serial Castle. Produkcja zanotowała najgorszą widownię w historii emisji - 5,72 mln (1.1) - i wydaje się, że przyszłość serialu jest już przesądzona. Szanse na kontynuację są niewielkie. Kolejny raz widzów stracił serial The X-Files (8,30 mln, 2.5), jednak spadek w porównaniu z poprzednim odcinkiem jest minimalny. Więcej widzów (15 procent) stracił serial Lucifer (5,50 mln, 1.7). 20-procentowy wzrost widowni do poziomu 7,90 mln (1.8) zanotował serial Supergirl. Nieźle poradziły sobie też pozostałe seriale CBS - Scorpion (11,40 mln, 2.1) i NCIS: Los Angeles (9,80 mln, 1.6), notując najlepszą oglądalność w tym sezonie. No url Powody do zadowolenia może mieć też stacja CW, której serial Crazy Ex-Girlfriend zanotował najwyższą widownię podczas emisji 1. sezonu (1,01 mln, 0.4). Z kolei widzów straciła Jane the Virgin (0,94 mln, 0.3). Na NBC seriale komediowe Superstore i Telenovela oglądało odpowiednio 5,20 mln (1.4) i 3,30 mln (0.9) widzów.

Wtorek, 9 lutego

Wtorkowy wieczór należał do serialu The Flash. Produkcja zanotowała najlepszy wynik oglądalności od 14 miesięcy i jako jedna z niewielu produkcji zyskuje widzów. Nowy odcinek obejrzało 3,96 mln widzów przy współczynniku 1.6. Jest to najlepszy wynik od czasu pierwszego crossovera z serialem Arrow. Niezłą widownię zanotowało emitowane tuż po Flashu iZombie - 1,40 mln (0.5). No url Stabilną oglądalność we wtorek utrzymują seriale CBS - NCIS (16,90 mln, 2.4), NCIS: New Orleans (12,60 mln, 1.8) i Limitless (6,40 mln, 1.3). Równie dobrze prezentuje się oglądalność seriali NBC - Chicago Med (7,00 mln, 1.6) i Chicago Fire (8,10 mln, 1.8). Spadki na ABC. Widzów straciły komedie Fresh Off the Boat (4,20 mln, 1.2) i The Muppets (2,70 mln, 0.8). Z kolei Marvel's Agent Carter utrzymała widownię z poprzedniego tygodnia (2,70 mln, 0.8). Z kolei na FOX niską widownię zanotowały New Girl (3,10 mln, 1.4) i Brooklyn Nine-Nine (2,30 mln, 1.0). Widzów straciła komedia Grandfathered (2,40 mln, 0.9), a nieco podskoczyła oglądalność The Grinder (1,90 mln, 0.7).

Środa, 10 lutego

Najlepszą oglądalność w tym sezonie zanotował serial Chicago PD, który obejrzało 8,30 mln (2.0) Amerykanów. Ramówka NBC w środy prezentuje się całkiem nieźle, a dobre wyniki osiągnęły również The Mysteries of Laura (6,90 mln, 1.2) oraz Law & Order: SVU (7,60 mln, 1.9). Przeciętną widownię z poprzedniego tygodnia utrzymał serial Arrow (2,40 mln, 0.9), z kolei Supernatural obejrzało 1,80 mln (0.8) widzów. No url Na CBS spadek oglądalności zanotował serial Criminal Minds (9,00 mln, 1.8), widzów zyskał Code Black (7,10 mln, 1.3), a widownię utrzymały komedie 2 Broke Girls (6,40 mln, 1.6) i Mike & Molly (6,60 mln, 1.6). Komediowa ramówka ABC ze stosunkowo stabilną widownią. The Middle oglądało 6,90 mln (1.8) Amerykanów, The Goldbergs 6,20 mln (2.0), Modern Family 7,80 mln (2.6), a Black-ish 6 mln (1.8). Widzów zyskało American Crime (3,30 mln, 0.9), ale oglądalność serialu Johna Ridleya nadal jest bardzo niska.

Czwartek, 11 lutego

Po długiej przerwie do ramówki ABC powróciły seriale Shondy Rhimes. Najlepszą oglądalność zanotowali Grey's Anatomy (8,30 mln, 2.4), co było niewielkim, 4-procentowym spadkiem w porównaniu z jesiennym finałem. Większe spadki zanotował Scandal (7 mln, 2.1, -12%) i How to Get Away with Murder (5,80 mln, 1.8, -22%). W przypadku tego drugiego serialu dzielenie sezonów na dwie partie działa na niekorzyść. Mimo sporej konkurencji widownię utrzymał serial Legends of Tomorrow (2,40 mln, 0.9), z kolei widzów straciło The 100 (1,30 mln, 0.5). No url Spadki również na NBC, gdzie The Blacklist obejrzało 6,40 mln (1.4) widzów, a Shades of Blue - 5,40 mln, 1.1 Amerykanów. Liderem wieczoru pozostaje CBS. The Big Bang Theory utrzymała widownię (16,30 mln, 3.8) razem z Elementary (6,10 mln, 1.1). Spadki zanotowały Life in Pieces (9,40 mln, 2.1) i Mom (8,10 mln, 1.8).

Piątek, 12 lutego

W piątek na FOX serial Sleepy Hollow obejrzało 3,20 mln (0.7) Amerykanów, z kolei Second Chance znów straciło widzów i jest na dobrej drodze do anulowania - 2,20 mln (0.5). Widownię utrzymały The Vampire Diaries (1,10 mln, 0.4), a straciło The Originals (0,80 mln, 0.3). Minimalnie widzów ubyło Hawaii Five-0 (8,80 mln, 1.3) i Blue Bloods (10,90 mln, 1.9). W porównaniu z poprzednim tygodniem widownię utrzymał Grimm (4,10 mln, 0.9).
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj