Netflix będzie musiał cofnąć podwyżki w Polsce? UOKiK stawia zarzuty
Czy Netflix będzie musiał zwrócić polskim użytkownikom serwisu pieniądze bądź cofnie ogłoszone w zeszłym roku podwyżki? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na celownik działania streamingowego giganta w naszym kraju, stawiając firmie poważne zarzuty.


To mogą być najpoważniejsze jak do tej pory zarzuty postawione polskiemu oddziałowi serwisu Netflix. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny uznał, że wprowadzone w zeszłym roku przez platformę podwyżki opłaty subskrypcyjnej w naszym kraju odbyły się niezgodnie z przyjętymi normami i regułami z pominięciem uzyskania wyraźnej zgody klienta na czele.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2024 roku platforma zwiększyła koszty subskrypcji w Polsce nawet o 7 zł miesięcznie, o czym użytkownicy byli informowani mailowo i w ramach komunikatu pojawiającego się po wejściu w swój profil. Netflix wyszedł z założenia, że brak reakcji ze strony użytkowników serwisu jest wyrażeniem zgody na nowe warunki. Zupełnie inną perspektywę przedstawia UOKiK:
Prezes UOKiK dodaje:
Jeśli zarzuty te potwierdzą się w prowadzonym już postępowaniu, na Netflix może zostać nałożona wielka kara finansowa w wysokości 10% rocznych obrotów za każde postanowienie bądź też będzie on zmuszony do zwrotu niesłusznie pobranych opłat i cofnięcia decyzji o podwyżkach.
W swoim komunikacie UOKiK potwierdza, że w chwili obecnej przygląda się regulaminom i praktykom stosowanym również w innych firmach: Disney+, Apple, HBO Max, Google wraz z YouTube Premium, Microsoft z GamePass, Sony wraz z PlayStation Plus i Adobe. Niektóre z nich już deklarują zmianę swoich zasad działania.
Najlepsze seriale oryginalne Netflixa w historii
Źródło: UOKiK/Rzeczpospolita/Wirtualne Media



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1987, kończy 38 lat
ur. 1976, kończy 49 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1987, kończy 38 lat
ur. 1967, kończy 58 lat

