Pełny ray tracing rozświetla Night City dzięki kartom Nvidia z serii RTX 40
Dostępna jest już aktualizacja gry Cyberpunk 2077, wprowadzająca pokazowo tryb graficzny Ray Tracing: Overdrive. Użytkownicy kart graficznych GeForce RTX z serii 40 mogą zwiększyć wydajność rozgrywki za pomocą techniki DLSS 3 Frame Generation.
Dostępna jest już aktualizacja gry Cyberpunk 2077, wprowadzająca pokazowo tryb graficzny Ray Tracing: Overdrive. Użytkownicy kart graficznych GeForce RTX z serii 40 mogą zwiększyć wydajność rozgrywki za pomocą techniki DLSS 3 Frame Generation.
Cyberpunk 2077 od CD PROJEKT RED to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie gier na rynku, która wykorzystuje wiele technik związanych z ray tracingiem, aby wyrenderować pełne detali ogromne miasto przyszłości. Dzisiaj Cyberpunk 2077 podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, wprowadzając pełny ray tracing znany jako path tracing.
Tryb Ray Tracing: Overdrive w Cyberpunk 2077 to przedsmak szerokiego wykorzystania tej techniki. NVIDIA współpracuje ze studiem CD PROJEKT RED nad udoskonaleniem path tracingu poprzez wyeliminowanie błędów i optymalizację wydajności.
Usprawnione zostały nie tylko odbicia światła, cienie oraz okluzja otoczenia, ale także pozostałe elementy oświetlenia. To nowe spojrzenie na przyszłość grafiki w grach komputerowych. Gra wykorzystuje także technikę NVIDIA DLSS 3, aby zwielokrotnić wydajność graczom korzystającym z kart graficznych GeForce RTX.
RTX w grze. Wywiad z CD PROJEKT RED.
Jakub Knapik, wiceprezes oraz główny dyrektor artystyczny w CD PROJEKT RED opowiada o nowym trybie w specjalnym wywiadzie udzielonym dla NVIDII. Zapis rozmowy po angielsku dostępny jest na stronie https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-overdrive-mode-interview/, a poniżej możecie obejrzeć film omawiający najważniejsze aspekty RTX Overdrive w Cyberpunku 2077.
Bardzo ciekawy film pokazujący, jak działa Ray Tracing: Overide w Cyberpunku 2077 na karcie RTX 4090 przygotowali specjaliści z Digital Foundry.
RTX ON: gracze doceniają ray tracing oraz DLSS
Rewolucja w grach rozpoczęła się w 2018 roku, gdy NVIDIA wprowadziła na rynek pierwszą generację kart graficznych GeForce RTX. Od momentu powstania pierwszych gier oświetlenie w nich było udawane i symulowane za pomocą różnych sztuczek, które naśladowały właściwości prawdziwego świata i w przybliżeniu oszacowywały wygląd wyświetlanych cieni i odbić światła. Karty graficzne GeForce RTX sprawiły, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym (real-time ray tracing) stało się faktem. Umożliwiły one twórcom realistyczne renderowanie oświetlenia wraz z jego odbiciami, co sprawiło, że gry stały się bardziej immersyjne i atrakcyjne. A dzięki technice DLSS 1.0, NVIDIA zapewniła graczom przełomowy sposób na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę.
W 2018 roku były dostępne 4 gry wykorzystujące techniki RTX. Wśród graczy korzystających z kart graficznych GeForce RTX 37% włączyło ray tracing, a 26% aktywowało technikę DLSS 1.0.
Pięć lat później NVIDIA zaprezentowała trzecią generację rozwiązań RTX, wprowadzając na rynek karty GeForce RTX z serii 40. Aktualnie DLSS 3 wraz z wykorzystującą sztuczną inteligencję techniką Frame Generation zwiększa wydajność w 30 tytułach. DLSS 2 przyspiesza działanie już ponad 280 gier i aplikacji, a jakość wyświetlanego obrazu jest równie dobra, a często i lepsza niż TAA w natywnej rozdzielczości. NVIDIA Reflex redukuje opóźnienia systemowe w ponad 70 tytułach, zapewniając większą responsywność i przyjemność z grania. Natomiast nowe techniki takie jak: Shader Execution Reordering (SER), Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination czy RTX Global Illumination (RTXGI) pozwalają twórcom gier tworzyć niesamowite efekty z wykorzystaniem ray tracingu przy zachowaniu wysokiej wydajności i znacznie mniejszym nakładzie pracy.
Dokonane zmiany zostały uznane przez graczy, a najnowsze integracje są już używane przez większość posiadaczy kart graficznych GeForce RTX. Spośród milionów graczy wykorzystujących desktopowe karty GeForce RTX aż 83% posiadaczy modeli z serii 40 włącza ray tracing, a 79% używa DLSS we wspieranych tytułach.
Popularność ray tracingu oraz DLSS jest znacząco większa niż adaptacja innych technik i usprawnień, takich jak rozdzielczość 4K, z której korzysta 28% wszystkich graczy czy wykorzystanie monitorów o częstotliwości odświeżania na poziomie 144 Hz i wyższym, które są dostępne dla 62% posiadaczy kart GeForce RTX serii 40.
NVIDIA informuje także o kolejnych tytułach wspieranych przez technikę DLSS 2. Everspace 2 i LEAP, które niedawno wyszły z fazy wczesnego dostępu oraz Like a Dragon: Ishin!, która otrzymała stosowną aktualizację, a także High on Life.
Już ponad 280 gier i aplikacji wykorzystuje technikę NVIDIA DLSS, a najnowsza wersja DLSS 3 zwiększa wydajność w 30 tytułach. Adaptacja DLSS 3 przebiega 7 razy szybciej niż DLSS 2.
Źródło: Informacja prasowa Nvidia/Digital FOundrt
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1982, kończy 42 lat