Repertuar kin Nowość Program TV
 

 

http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=26632444&PluID=0&ord=1542241220.842&rtu=-1
 

Samsung chce poprawić wyświetlacze do VR

Koreańczycy zarejestrowali znak towarowy, który zwiastuje nadejście nowej generacji ekranów VR, które sprawią, że wirtualna rzeczywistość stanie się jeszcze bardziej immersyjna.

Wyświetlacze stosowane w goglach VR mają jedną dość poważną wadę. Spoglądamy na nie ze stosunkowo niewielkiej odległości, dlatego bez problemu dostrzegamy przestrzenie między poszczególnymi pikselami, co wpływa negatywnie na immersyjność rozgrywki. Defekt ten nazywa się Screen Door Effect. Samsung postanowił rozwiązać problem projektując wyświetlacz, w którym nie doświadczymy SDE. Firma złożyła już stosowny wniosek w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, w którym Koreańczycy zastrzegli znak towarowy Anti SDE AMOLED.

Na razie nie wiadomo, na jakiej zasadzie miałby działać nowe ekrany Samsunga, ale według dziennikarzy Road to VR korporacja może obrać trzy ścieżki, aby pozbyć się efektu SDE. Jednym z najoczywistszych rozwiązań byłoby zmniejszenie przestrzeni pomiędzy pikselami i subpikselami. Niestety, decydując się na nie istniałoby ryzyko, że niektórzy użytkownicy wciąż dostrzegaliby nieestetyczną siatkę. Można także wykorzystać dodatkową warstwę rozpraszającą, jak zrobili to twórcy gogli OSVR HDK2. Dzięki temu światło emitowane przez poszczególne piksele miesza się ze sobą, zasłaniając czarne przerwy. Taki sposób pozbycia się SDE również nie jest doskonały – warstwa dyfrakcyjna wpływa negatywnie na ostrość obrazu i rozmywa krawędzie wyświetlanych elementów.

-
-

Najbardziej prawdopodobnym wyjściem wydaje się stworzenie paneli o bardzo dużej rozdzielczości – a Samsung zademonstrował już taki wyświetlacz podczas Display Week 2018. Wspomniany 2,43-calowy ekran pracował w rozdzielczości 3840 × 2160, czyli przy 1200 DPI, co oznacza, że wyświetlał aż 2,6-raza więcej pikseli na cal niż gogle Oculus Rift czy HTC Vive. Dzięki takiemu rozwiązaniu gry w wirtualnej rzeczywistości wyglądałyby jeszcze lepiej, a grając w Batman: Arkham VR poczulibyśmy się jak prawdziwy gacek na służbie sprawiedliwości.

Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko poczekać na ujawnienie nowej technologii Samsunga. Po cichu liczę także na to, że ekran Anti SDE AMOLED powstaje głównie z myślą o pecetowych goglach VR a nie nowej generacji smartfonów Samsunga przeznaczonych do współpracy z Gear VR.

Źródło: Źródło: roadtovr.com / Zdjęcie: Pixabay

 

 

Najlepsze z 24h

Adam Siennica
spoilery
-

The Walking Dead: sezon 9, odcinek…

The Walking Dead po przeskoku w czasie przyciąga zmianami rzeczywistości bohaterów i historią. Co wydarzy…

Piotr Piskozub
-

Gwiezdne Wojny – cuda i dziwy…

W sieci pojawiła się galeria zakulisowych zdjęć z planu trylogii prequeli, która weszła w skład…

Paweł Krzystyniak
-

Złapałeś już je wszystkie? Oto Pokemony…

Zwiastun Pokemon: Detektyw Pikachu wypełniony jest różnymi Pokemonami. Zobacz, które stworzenia pojawiły się w materiale…

Piotr Piskozub
-

Harry Potter – bohaterowie jako anime.…

W sieci pojawiła się galeria bohaterów serii Harry Potter, którzy zostali przedstawieni jako postacie z…

-

Kapitan Marvel – komiks wprowadza do…

Zadebiutował pierwszy zeszyt komiksu wprowadzającego do filmu Kapitan Marvel. Captain Marvel Prelude wyjawia wiele ciekawych…

Dawid Muszyński
-

Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda – recenzja…

W filmie Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda powracamy do świata wykreowanego przez J.K.Rowling, by oglądać kolejne…

Ocena recenzenta:
4

Co o tym sądzisz?