W wywiadzie udzielonym magazynowi Edge Mikami wypowiedział się w kwestii next-genów i różnic między nimi. A w zasadzie ich braku, bo jak twierdzi, te są nieznaczne.
[cytat=Shinji Mikami]Nie ma między nimi znaczącej różnicy. Gdy po raz pierwszy zapowiedziano Xboxa One, wydawał się mieć słabszą specyfikację od PS4, ale teraz obie platformy są niemal identyczne.[/cytat]
Mikami'emu wtóruje współtwórca serii "Megaman", Kenji Inafune, który także uważa, że różnice są ledwie zauważalne.
[cytat=Kenji Inafune]Nie sądzę, by była między nimi większa różnica. Jeśli skupimy się na szczegółach, wówczas może i okaże się, że jedna platforma radzi sobie w danej kwestii lepiej od drugiej, ale to nie wpływa na sam sposób tworzenia gier. To nie jest tak, że Ps4 lub XO są trudne w programowaniu. Wręcz przeciwnie: na każdej z nich można stworzyć wszystko, co tylko nam się zamarzy i to powinno graczom wystarczyć.[/cytat]
Do wypowiedzi należy jednak podchodzić sceptycznie. Być może na chwilę obecną różnic nie widać, bo twórcy dopiero zapoznają się z możliwościami obydwu sprzętów, ale z czasem, zwłaszcza przy tytułach ekskluzywnych różnice będą widoczne. PS4 ma jednak sporo mocniejsze GPU, a tego nie sposób zlekceważyć.