

Przez lata Twitch nie miał godnego rywala w branży usług streamingowych dla graczy. Dopiero kiedy Ninja, streamer Fortnite’a, odszedł do konkurencyjnego Mixera, pojawiła się szansa na rozkręcenie tego skostniałego sektora gospodarki. I wiele wskazuje na to, że ta rywalizacja wszystkim wyjdzie na dobre. Amazon planuje bowiem wprowadzić nowe formaty, które mają rozruszać Twitcha i odświeżyć tę platformę.
Według dziennikarzy Bloomberga firma rozważa wdrożenie nieskryptowanych programów o telewizyjnych charakterze. Według wstępnych założeń byłyby skierowane do dwóch grup docelowych – mężczyzn w wieku 18-24 lata oraz szerszego grona odbiorców w tym samym wieku.
Redaktorom udało się dotrzeć do dokumentów opisujących kulisy funkcjonowania nowych produkcji. Amazon chciałby realizować programy eksperckie pośięcone grom, programy randkowe dla graczy oraz talk-showy. Ich twórcy mogliby liczyć na dotację rzędu 50 do 250 tysięcy dolarów w skali tygodnia za 4-10 godzin nagrań. Dzięki tak pokaźnemu zastrzykowi finansowemu nowe formaty miałyby przyciągnąć przed ekrany komputerów nowych odbiorców, dotychczas stroniących od Twitcha. Wdrożenie tego pomysłu w życie pozwoliłoby serwisowi stać się platformą dla interaktywnych filmów łączących tradycyjne media ze światem gamingu.
Źródło: Engadget

