Według statystyk Steama 2020 rok był złotą erą rozwoju branży VR
Wirtualna rzeczywistość w 2020 roku na poważnie weszła do gry. Świadczą o tym najnowsze statystyki opublikowane przez Valve, w których podsumowano ostatnie 12 miesięcy na Steamie.
Wirtualna rzeczywistość w 2020 roku na poważnie weszła do gry. Świadczą o tym najnowsze statystyki opublikowane przez Valve, w których podsumowano ostatnie 12 miesięcy na Steamie.
Pandemia koronawirusa zadziałała na branżę gamingową ożywczo. Według najnowszych statystyk opublikowanych przez Steama w 2020 roku platforma sprzedała o 21,4% więcej gier niż w roku 2019. Ale do dane wypracowane przez gałąź VR najbardziej napawają optymizmem i pozwalają przypuszczać, że wirtualna rzeczywistość w końcu trafi pod strzechy i upowszechni się wśród graczy poszukujących immersyjności najwyższej klasy.
Dynamiczny rozwój platformy SteamVR oraz premiera głośnej gry Half-Life: Alyx napędziła cały sektor VR. W minionym roku platforma SteamVR pozyskała 1,7 mln nowych użytkowników, w produkcjach VR spędziliśmy o 30% więcej czasu niż w 2019 roku, a twórcy zarobili aż o 71% więcej niż w poprzednim okresie rozliczeniowym.
Valve nie ukrywa, że to Half-Life: Alyx stanowił główny motor napędowy rozwoju tej branży. Spośród 71% zanotowanego wzrostu sprzedaży aż 32% to zasługa wspomnianego tytułu. Jednak nawet jeśli odliczylibyśmy udział produkcji od Valve, która spotkała się z rewelacyjnym przyjęciem ze strony graczy, 39-procentowy wzrost i tak byłby sporym powodem do zadowolenia.
Zwłaszcza że Valve nie jest monopolistą na polu VR. Statystyki Steama nie uwzględniają bowiem czasu spędzonego przez miłośników wirtualnej rzeczywistości np. w goglach od Oculusa. A po debiucie modelu Quest 2 zainteresowanie tą platformą mogło zauważalnie wzrosnąć.
Za kilkanaście miesięcy przekonamy się, czy tę dobrą passę uda się utrzymać na dłużej. Branża sporo zyskała na debiucie Half-Life’a: Alyx, który przez cały rok napędzał zainteresowanie wirtualną rzeczywistością. Na razie nic nie wskazuje na to, aby w tym roku miała zadebiutować gra VR o równie dużej sile przebicia, co produkcja Valve.
Źródło: Valve
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat