Tak się bawi Barbenheimer w box office: Barbie idzie po otwarcie roku, Oppenheimer znacznie wyżej od prognoz
Barbenheimer zrodzi najlepszy weekend w box office w USA od początku pandemii. Barbie spokojnie zmierza po otwarcie roku, wyniki Oppenheimera są znacznie wyższe od zakładanych.
Barbenheimer zrodzi najlepszy weekend w box office w USA od początku pandemii. Barbie spokojnie zmierza po otwarcie roku, wyniki Oppenheimera są znacznie wyższe od zakładanych.
Barbenheimer daje nam weekend pełen boxoffice'owych cudów. W sieci właśnie pojawiły się piątkowe wyniki uzyskane przez Barbie i Oppenheimera w USA i Kanadzie. Powiedzieć, że są one oszałamiające, to właściwie nic nie powiedzieć. Filmy Grety Gerwig i Christophera Nolana w znakomitym stopniu przyczynią się do tego, że trwające 3 dni zaowocują najlepszym weekendem w amerykańskim box office od momentu wybuchu pandemii koronawirusa.
Czwarty, a może jednak drugi rezultat wszech czasów?
Prognozy zakładają ponad 308 mln USD łącznie, z czego 235-240 mln USD przyniesie sam Barbenheimer. Jak do tej pory najlepszym pandemicznym weekendem był ten, w którym debiutował Spider-Man: Bez drogi do domu (282,9 mln USD). Co więcej, będzie to czwarty najwyższy weekend amerykańskiego box office wszech czasów. Na tym polu lepsze były tylko weekendy, w których do kin wchodzili prawdziwi tytani: Avengers: Koniec gry (26-28.04.2019; 402 mln USD wszystkich filmów), Avengers: Wojna bez granic (27-29.04.2018; 314,8 mln USD) i Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy (18-20.12.2015; 313,3 mln USD). Z drugiej strony serwis Comscore zakłada, że weekend Barbenheimera da mu jednak na tym polu drugie miejsce...
Jeszcze nigdy w historii kina nie zdarzyło się, by dwa debiutujące na ekranach filmy w swój weekend otwarcia przekraczały w USA i Kanadzie jednocześnie pułap 100 mln USD (pierwszy z nich) i 50 mln USD (drugi).
AKTUALIZACJA: Pojawiły się też nowe prognozy na weekend otwarcia jeśli chodzi o skalę globalną. I tak Barbie ma zebrać ponad 300 mln USD (ok. 150 mln USD w USA i Kanadzie i 150 mln USD na pozostałych rynkach), a Oppenheimer 165,9 mln USD (77 mln USD z rynku północnoamerykańskiego i 88,9 mln USD z innych państw).
It's Barbienough
Wyczyny Barbie z całą pewnością odbiją się głośnym echem w boxoffice'owej wieczności. Choć znane ze swojej ostrożności w szacunkach studio Warner Bros., prawdopodobnie zakładając spadki w niedzielę, wciąż przewiduje rezultat całego weekendu otwarcia filmu na poziomie 150-155 mln USD, projekcja serwisu Deadline na chwilę obecną pokazuje już niebotyczne 161 mln USD (i z godziny na godzinę zdaje się rosnąć). Super Mario Bros. Film powoli musi się więc żegnać z najlepszym otwarciem roku (146,3 mln USD), a filmy Christophera Nolana: Mroczny Rycerz Powstaje (160,8 mln USD) i Mroczny Rycerz (158,4 mln USD), z odpowiednio 20. i 21. najlepszym startem w historii. W piątek produkcja z Margot Robbie w USA i Kanadzie wygenerowała wpływy w wysokości 70,5 mln USD.
Christopher Nolan i jego starzy nowi fani
Oppenheimer też kroczy ścieżką, na której początkowo nikt nie chciał go dostrzec. Wczoraj w amerykańskim box office zebrał on znacznie, znacznie wyższe od prognozowanych 33 mln USD i rozpędza się w walce o 77 mln USD przez cały weekend otwarcia (dla porównania: John Wick 4, również debiutujący z kategorią R, na starcie zebrał 73,4 mln USD). Jakby tego było mało, aż 59% widzów reprezentuje grupę wiekową 18-34; Nolan zdaje się wychowywać kolejne pokolenie swoich fanów, przy okazji skutecznie wzywając do kin tych, których serca podbił na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Deadline konstatuje, że fakt, iż trwająca 3 godziny produkcja skierowana do wymagających widzów osiąga rezultaty podobne do ekranowych historii superbohaterskich, jest "zdumiewający".
Najbardziej dochodowe w skali globalnej filmy Nolana
Źródło: Deadline
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1942, kończy 82 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1974, kończy 50 lat
ur. 1944, kończy 80 lat