Clotify pozwoli kupić ubrania bohaterów seriali
Polska aplikacja modowa Clotify wkrótce wzbogaci się o interesującą opcję. Jej użytkownicy będą mogli prześledzić, co noszą bohaterowie seriali i kupić wskazane ubrania za pośrednictwem aplikacji.
Polska aplikacja modowa Clotify wkrótce wzbogaci się o interesującą opcję. Jej użytkownicy będą mogli prześledzić, co noszą bohaterowie seriali i kupić wskazane ubrania za pośrednictwem aplikacji.
Clotify nie jednym z tych młodych i obiecujących startupów, który dopiero co wypłynął na światło dzienne i lada moment podbije rynek międzynarodowy. Aplikacja powstała już w 2014 roku, a jej twórca, Mikołaj Krzemiński, na przestrzeni ostatnich lat nieustannie zmieniał jej oblicze, dodając nowe funkcje poszerzające jej możliwości. Ostatnia aktualizacja może zainteresować miłośników seriali.
W pierwszej fazie rozwoju Clotify był prostu wirtualną szafą. Można było dodać do niej zdjęcia swoich ubrań i zlecić algorytmowi przygotowanie na ich podstawie stylizacji bazującej na tym, co mamy w domu oraz na ubraniach od partnerskich sieci odzieżowych. Następnie dodano wirtualne szafy influencerek, które miały zachęcić użytkowników do zakupu konkretnych produktów. Funkcja ta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, że firma Clotify nawiązała współpracę m.in. z Universal Music Polska, w ramach której udostępniane są wirtualne szafy gwiazd świata muzyki.
To był jednak dopiero pierwszy krok na drodze do otwarcia się na nowe media. W najnowszej aktualizacji wprowadzono funkcję zwaną copy-the-look, która pozwoli skopiować wygląd osób ze świata mediów oraz internetu. A w ramach jej popularyzacji porozumiano się z twórcami serialu Rodzinka.pl. Dzięki niej użytkownicy aplikacji będą mogli przeglądać wirtualne szafy bohaterów serialu i kupować ubrania bezpośrednio z poziomu Clotify.
Funkcja ułatwi także mierzenie skuteczności kampanii product placementu, a widzom pozwoli kupować produkty, na które zwrócili uwagę podczas emisji. Co ciekawe, aplikacja Clotify zakwalifikowała się do południowokoreańskiego programu akceleracyjnego K-Startup Grand Challenge 2019. Dzięki niemu twórcy nawiązać współpracę z producentami tamtejszych seriali oraz z lokalnymi firmami odzieżowymi.
Jeśli wprowadzenie Clotify na południowokoreański rynek zakończy się sukcesem, być może aplikacja zatoczy jeszcze szersze kręgi i w przyszłości będziemy mogli kupić w niej ubrania oraz akcesoria znane z produkcji Amazonu, HBO czy Netflixa. Albo przynajmniej z większej liczby seriali i filmów od polskich twórców.
Źródło: businessinsider.com.pl / Zdjęcie: Pixabay
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat