Repertuar kin Nowość Program TV

Facebook: wspólne oglądanie filmów w sieci prowokuje do rozmów

W wywiadzie dla Variety dyrektor ds. strategii i planowania Facebooka, Matthew Henick, przyznał, że wprowadzenie usługi Watch w dość nieoczekiwany sposób wpłynęło na społeczność serwisu. Użytkownicy zaczęli ze sobą rozmawiać.

Podczas CES w Las Vegas największym wzięciem cieszą się elektroniczne gadżety, ale w trakcie targów swoje zdanie na temat przyszłości i kondycji rynku technologicznego wygłaszają także przedstawiciele najróżniejszych usługodawców i korporacji. Redaktorzy Variety w trakcie panelu CES Summit postanowili przepytać Matthew Henicka o plany rozwoju platformy filmowej Watch. Jak się okazało, wprowadzenie jej miało dość nieoczekiwany wpływ na użytkowników serwisu.

Henick stwierdził, że dzięki udostępnieniu na platformie seriali Jossa Whedona – Buffy: Postrach wampirów, Anioł ciemności i Firefly – widzowie zaczęli ze sobą częściej rozmawiać. Do wchodzenia w interakcję zachęciło ich narzędzie umożliwiające grupowe oglądanie filmów.

Wspólne oglądanie to doświadczenie społeczne, w którym dosłownie konsumujesz treści wideo z innymi ludźmi.

Wprowadzenie do Facebooka seriali Whedona z pewnością napędziło zainteresowanie Watchem, a wspólne oglądanie ma być jednym z najważniejszych narzędzi przyciągającym nowych klientów do usługi. Przy okazji Henick stonował entuzjastyczne nastroje tych, którzy widzieliby w Facebooku pogromcę Netflixa czy Amazon Video. Według niego firma będzie dywersyfikować swoje wydatki i może ograniczyć budżet na produkcje własne. I do tyczy to zarówno Facebook Watcha, jak i IGTV, serwisu wideo stworzonego z myślą o użytkownikach Instagrama. W przypadku tej ostatniej usługi Henick w ogóle nie widzi sensu inwestowania w seriale oryginalne.

-
-

Według danych opublikowanych przez Facebooka pod koniec 2018 roku z Watcha codziennie korzysta 75 milionów użytkowników, a w skali miesiąca – aż 400 milionów.  Średni czas korzystania z serwisu wynosi 20 minut dziennie.

Źródło: Variety / Zdjęcie: Fox

Najlepsze z 24h

Michalina Reda
-

MCU – plakaty wszystkich filmów Kinowego…

Kinowe Uniwersum Marvela rokrocznie tylko się rozrasta, a wraz z kolejnymi filmami i serialami światło…

Adam Siennica
Plotka
-

Avengers: Koniec gry – czas trwania…

Anton Volkov z popularnego portalu Trailer Track odnalazł nowe informacje na temat Avengers: Koniec gry.…

Michalina Reda
-

Shazam! – są pierwsze recenzje. Krytycy…

Shazam! wejdzie na ekrany kin w przyszłym miesiącu a do sieci spłynęły już pierwsze -…

Michalina Reda
-

Thanos jako kobieta? Zobacz świetny cosplay

Thanos to potężny złoczyńca MCU, z którym ponownie zmierzą się superbohaterowie. Jedna z fanek zaproponowała…

Michalina Reda
-

Shazam! – Zachary Levi bronił Kapitan…

Kiedy Kapitan Marvel była atakowana przez trolli internetowych, Zachary Levi, odtwórca roli Shazama, stanął w…

Adam Siennica
-

Avengers: Koniec gry – zdjęcia zabawek…

Do sieci trafiły kolejne materiały promujące Avengers: Koniec gry. Premiera w kwietniu.

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.