Repertuar kin Nowość Program TV
 

Advertisement

 

Facebook: wspólne oglądanie filmów w sieci prowokuje do rozmów

W wywiadzie dla Variety dyrektor ds. strategii i planowania Facebooka, Matthew Henick, przyznał, że wprowadzenie usługi Watch w dość nieoczekiwany sposób wpłynęło na społeczność serwisu. Użytkownicy zaczęli ze sobą rozmawiać.

Podczas CES w Las Vegas największym wzięciem cieszą się elektroniczne gadżety, ale w trakcie targów swoje zdanie na temat przyszłości i kondycji rynku technologicznego wygłaszają także przedstawiciele najróżniejszych usługodawców i korporacji. Redaktorzy Variety w trakcie panelu CES Summit postanowili przepytać Matthew Henicka o plany rozwoju platformy filmowej Watch. Jak się okazało, wprowadzenie jej miało dość nieoczekiwany wpływ na użytkowników serwisu.

Henick stwierdził, że dzięki udostępnieniu na platformie seriali Jossa Whedona – Buffy: Postrach wampirów, Anioł ciemności i Firefly – widzowie zaczęli ze sobą częściej rozmawiać. Do wchodzenia w interakcję zachęciło ich narzędzie umożliwiające grupowe oglądanie filmów.

Wspólne oglądanie to doświadczenie społeczne, w którym dosłownie konsumujesz treści wideo z innymi ludźmi.

Wprowadzenie do Facebooka seriali Whedona z pewnością napędziło zainteresowanie Watchem, a wspólne oglądanie ma być jednym z najważniejszych narzędzi przyciągającym nowych klientów do usługi. Przy okazji Henick stonował entuzjastyczne nastroje tych, którzy widzieliby w Facebooku pogromcę Netflixa czy Amazon Video. Według niego firma będzie dywersyfikować swoje wydatki i może ograniczyć budżet na produkcje własne. I do tyczy to zarówno Facebook Watcha, jak i IGTV, serwisu wideo stworzonego z myślą o użytkownikach Instagrama. W przypadku tej ostatniej usługi Henick w ogóle nie widzi sensu inwestowania w seriale oryginalne.

-
-

Według danych opublikowanych przez Facebooka pod koniec 2018 roku z Watcha codziennie korzysta 75 milionów użytkowników, a w skali miesiąca – aż 400 milionów.  Średni czas korzystania z serwisu wynosi 20 minut dziennie.

Źródło: Variety / Zdjęcie: Fox

 

 

Najlepsze z 24h

Piotr Piskozub
-

Spider-Man: Daleko od domu – co…

Zwiastun Spider-Man: Daleko od domu zadebiutował już w sieci. Czas zastanowić się, co mówi on…

Piotr Piskozub
Plotka
-

MCU – po Endgame czas na…

W sieci pojawiły się spekulacje, według których Marvel Studios rozwija wchodzący w skład MCU projekt…

Piotr Piskozub
-

Zapłaciłbyś 230 tys. zł? Poznaj najdroższe…

Chcemy przedstawić Wam listę najdroższych popkulturowych zabawek z serii Funko POP!.

Adam Siennica
-

Sex Education: sezon 1 – recenzja

Sex Education to nowy serial Netflixa wyprodukowany w Wielkiej Brytanii. Czy warto obejrzeć? Oceniam bez…

Ocena recenzenta:
8
Michalina Reda
-

Spider-Man: Daleko od domu – najlepsze…

Spider-Man: Daleko od domu to film MCU, którego zwiastun zadebiutował zaledwie wczoraj. Dziś natomiast przygotowaliśmy…

Emil Borzechowski
-

Netflix: wzrost cen abonamentu również w…

Podwyżki cen Netflixa przed nami? Nastroje widzów uspokaja biuro prasowe Netflix: wzrost cen w USA…

Co o tym sądzisz?