Napoleon i Czas krwawego księżyca jednak sukcesami finansowymi. Dlaczego?
Napoleon i Czas krwawego księżyca okazują się jednak sukcesami finansowymi. Jak produkcje Apple TV+ tego dokonały przy przeciętnych wynikach w kinach?
Napoleon i Czas krwawego księżyca okazują się jednak sukcesami finansowymi. Jak produkcje Apple TV+ tego dokonały przy przeciętnych wynikach w kinach?
Apple TV+ to jedyna platforma streamingowa, która do tej pory otrzymała Oscara za Najlepszy film. Była to Coda z 2021 roku, statuetkę otrzymując w następnym. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, Apple TV+ wypuściło na świat trzy różne filmy, które łączył jeden czynnik - każdy z nich powinna zostać uznany za klapę finansową.
Napoleon, Argylle. Tajny szpieg oraz Czas krwawego księżyca kosztowały platformę łącznie co najmniej 700 milionów dolarów do wyprodukowania i wypromowania, przy czym sam film Martina Scorsese kosztował aż 215 milionów, a nieudane dzieło Matthew Vaughna kolejne 200 milionów. Do tej pory z kin wszystkie te produkcje zebrały łącznie 466 milionów na całym świecie - Napoleon zdobył najwięcej, bo 221 milionów, potem Czas krwawego księżyca z wynikiem 157 milionów i stawkę zamyka Argylle. Tajny szpieg z 88 milionami na koncie.
Takie wyniki mogłyby załamać wiele ze znanych studiów filmowych, ale nie załamują Apple. Dlaczego?
Dlaczego Napoleon i Czas krwawego księżyca to sukcesy finansowe?
Duża w tym zasługa samej platformy Apple TV+. Zarówno film Ridleya Scotta, jak i Martina Scorsese, uplasowały się w dziesiątce najchętniej kupowanych produkcji w tej usłudze w zeszłym roku, przy czym Czas krwawego księżyca zajmował pierwsze miejsce na podium przez cztery tygodnie. Apple, w przeciwieństwie do takiego Netflixa, widzi również inne, pośrednie korzyści płynące z wypuszczania swoich produkcji do powszechnej dystrybucji kinowej - według analityki NRG, zarówno Napoleon i Czas krwawego księżyca cieszyły się 58% świadomością wśród amerykańskiej publiczności. To oznacza, że były to filmy śledzone przez widownię podczas promocji i później. Dlaczego to zjawisko korzystne dla Apple? Ponieważ ich platforma jest miejscem, które zbiera takie produkcje i zachęca do ich ponownego obejrzenia.
To jednak nie oznacza, że Apple może sobie pozwolić na takie podejście w nieskończoność. Dan Ives z Wedbush Securities mówi:
W ostatnich latach wiele platform wydawało zwyczajnie zbyt wiele pieniędzy na kolejne produkcje. Jeden z agentów stwierdził, że to samo tyczy się Apple.
Apple zdaje się mieć tego świadomość i dywersyfikuje swoją ofertę. W planach jest już film o formule jeden z Bradem Pittem, film dokumentalny o Lewisie Hamiltonie, biograficzna produkcja o Little Richardzie, The Lost Bus z Matthew McConaugheyem czy Outcome z Keanu Reevesem, Cameron Diaz i Jonah Hillem. Tylko jedna z wymienionych produkcji, ta z Bradem Pittem, ma mieć budżet wynoszący około 200 milionów dolarów. Innym sposobem Apple na zwiększenie dochodów z kin byłoby stworzenie systemu własnej dystrybucji, ponieważ dotąd platforma decydowała się na współpracę z takimi studiami jak Paramount, Sony i Universal.
Źródło: variety.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat