Repertuar kin Nowość Program TV

Valve opowie o eksperymentach z interfejsem mózg-komputer

Podczas konferencji GDC 2019 Mike Ambinder z firmy Valve wygłosi referat na temat rozwoju interfejsów mózg-komputer oraz ich potencjalnego zastosowania w branży cyfrowej rozrywki.

Za kilka(naście) lat może okazać się, że gogle wirtualnej rzeczywistości odejdą do lamusa. Może je wyprzeć znacznie bardziej zaawansowana technologia – interfejsy mózg-komputer (BCI). W teorii systemy te miałyby umożliwić nawiązanie bezpośredniej komunikacji pomiędzy ludzkim mózgiem i maszyną. Podczas konferencji GDC 2019 o najnowszych badaniach związanych z tą branżą opowie Mike Ambinder, Principal Experimental Psychologist z Valve.

Według Ambindera BCI to technologia, którą wciąż powinniśmy rozważać w kategorii dzieł science fiction. Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłości uda się stworzyć komputer zdolny do komunikowania się z człowiekiem. W idealnym scenariuszu BCI byłby w stanie wymieniać dane równie płynnie co filmowy Matrix: mózg nie potrzebowałby żadnych zewnętrznych kontrolerów ruchowych czy systemów wyświetlania obrazu, aby wchodzić w interakcję cyfrowym interfejsem. Strumień danych przekazywany byłby bezpośrednio pomiędzy ludzkim mózgiem i maszyną.

W referacie Computer Interfaces: One Possible Future for How We Play Ambinder opowie o tym, jak postrzega przyszłość tej futurystycznej gałęzi technologii, skupiając się przede wszystkim na jej zastosowaniu w branży gamingowej. Tak prezentuje oficjalna zapowiedź wykładu:

Dziś interfejs mózg-komputer jest technologią spekulatywną, ale kolejne badania rzucą światło na to, jak w przyszłości gracze mogliby wchodzić w interakcję z grami. Obecnie interakcja ograniczona jest do interpretowania poleceń płynących z myszki, klawiatury, padów oraz kontrolerów ruchu. Przyszłe generacje interfejsów być może będą w stanie analizować sygnały neurologiczne w taki sposób, abyśmy mogli wykonywać szybsze i bardziej precyzyjne akcje. Dadzą dostęp do znacznie szerszego zakresu danych wejściowych, pozwolą dostosować grę do stanu emocjonalnego gracza i zapewnią doświadczenia o odmiennej jakości.

Psycholog z Valve opowie o długo- i krótkoterminowych planach związanych z rozwojem BCI. Oprócz tego pokaże deweloperom, jak obecnie można tworzyć gry w oparciu o badania przeprowadzone na temat interfejsów mózg-komputer. Można spodziewać się, że Ambinder sporo miejsca poświęci rozwiązaniom z pogranicza wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W końcu to te technologie pozwalają po części zintegrować nasz mózg z maszyną, wyświetlając obraz tuż przed naszymi oczami. Korzystają z VR czujemy się tak, jakbyśmy byli integralnym elementem cyfrowego świata. Jesteśmy częścią świata gry.

Co nowego u Bestii – tego możecie się dowiedzieć, odwiedzając profil Predator_pl.

Istnieje duża szansa, że podczas wystąpienia usłyszymy m.in. o systemach śledzenia gałek ocznych. Dzięki tej technologii twórcy gier mogą wiedzieć, na jakim fragmencie obrazu gracz skupia swój wzrok. W oparciu o to rozwiązanie można zaprojektować nowe, innowacyjne metody sterowania. Takie systemy już dziś możemy znaleźć w kilku modelach gogli VR, a niektórzy producenci komputerów umieszczają je w swoich eksperymentalnych laptopach, m.in. w naszym redakcyjnym Acerze Predator 21 X, który wyposażono w przystawkę Tobii Eye Trackers.

-
-

Głównym celem wykładu będzie wskazania wad oraz zalet upowszechnienia się systemów BCI w branży gamingowej. Ambinder chce, aby twórcy zaczęli myśleć o tym, w jaki sposób wykorzystać tę technologię do pogłębienia immersyności gier. Brzmi dość enigmatycznie, ale liczymy na to, że Valve zaprezentuje nie tylko śmiałą wizję przyszłości branży rozrywkowej, lecz także gotowe rozwiązania, które pozwolą wdrożyć nowe sposoby na wchodzenie w interakcję z cyfrowym środowiskiem.

Acer Predator 21 X

Źródło: roadtovr.com / Zdjęcie: Pixabay
 

 

Najlepsze z 24h

Piotr Piskozub
-

Gotuj się na Avengers: Koniec gry!…

Przed premierą filmu Avengers: Koniec gry chcemy Wam przedstawić listę gadżetów i artbooków, które mogą…

Paweł Krzystyniak
-

Marvel’s Spider-Man: Fan połączył dwa kostiumy…

W Marvel's Spider-Man znajdziemy mnóstwo kostiumów dla Pajączka, ale nie przeszkadza to fanom na tworzenie…

Piotr Piskozub
spoilery
-

Flash – zaskoczeni tożsamością Cykady? Lepsze…

Do sieci trafiły zdjęcia z kolejnego odcinka serialu Flash, na których pojawia się prawdziwa osoba…

Adam Siennica
spoilery
-

The Walking Dead: sezon 9, odcinek…

The Walking Dead po raz kolejny potwierdza swoją klasę w 9. sezonie. Chyba nigdy nie…

Ocena recenzenta:
9
Piotr Piskozub
-

Avengers: Koniec gry – olbrzymie zainteresowanie…

Wiemy już, ile wyświetleń w trakcie pierwszych 24 godzin po internetowym debiucie zanotował zwiastun filmu…

Piotr Piskozub
Plotka
-

The Batman – wiemy już, w…

W sieci pojawiły się nowe doniesienia na temat filmu The Batman - są one związane…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.