fot. Xiaomi
Xiaomi oficjalnie dołączyło do grona producentów supersamochodów. Flagowy elektryczny sedan SU7 Ultra pobił rekord toru Nürburgring Nordschleife dla dopuszczonych do ruchu elektrycznych samochodów klasy wyższej, osiągając imponujący czas okrążenia 7:04,957, który plasuje go przed wszystkimi seryjnie produkowanymi czterodrzwiowymi samochodami elektrycznymi w historii oraz wieloma autami sportowymi.
fot. XiaomiAle to dopiero początek. W wyścigowej bardzo mocno zmodyfikowanej wersji prototypowej SU7 Ultra okazał się jeszcze szybszy, osiągając oszałamiający czas 6:46.874 – wystarczający do zajęcia miejsca w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej legendarnego niemieckiego toru.
Najszybszy sedan klasy wyższej na świecie
Xiaomi SU7 Ultra to prawdziwy potwór, którym możesz jeździć do sklepu spożywczego. Na razie w Chinach i zawsze zgodnie z przepisami. Podstawowy model jest wyposażony w trzy silniki o mocy 1548 koni mechanicznych, które pozwalają mu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 350 km/h.
Xiaomi oferuje SU7 Ultra w trzech konfiguracjach:
- Standardowy SU7 Ultra: 529 900 RMB (ok. 268 000 zł)
- Pakiet torowy: dodatkowe 100 000 RMB (ok. 50 500 zł)
- Edycja limitowana Nürburgring: 814 900 RMB (ok. 412 000 zł)
Pakiet torowy: dla prawdziwych entuzjastów
Wersja dla kierowców pragnących poprawy osiągów na torze dodaje sporo ulepszeń, w tym zawieszenie Bilstein EVO R, wysokowydajne klocki hamulcowe ENDLESS oraz dwa komplety opon Pirelli – w tym półslickowe opony TROFEO RS na dni spędzane na torze. Elementy z włókna węglowego zmniejszają masę, a 21-calowe kute felgi dopełniają transformację w auto wyścigowe.
Edycja limitowana Nürburgring: samochód wyścigowy na drogi publiczne
Klejnotem w koronie jest edycja limitowana Nürburgring, ograniczona do zaledwie 100 egzemplarzy (tylko 10 sztuk w roku 2025). Ten dopuszczony do ruchu drogowego samochód wyścigowy jest wyposażony w certyfikowane przez FIA fotele kubełkowe z włókna węglowego z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa, półklatkę bezpieczeństwa zastępującą tylne siedzenia oraz liczne elementy aerodynamiczne z włókna węglowego, które generują siłę docisku wynoszącą nawet 44 kg. Dzięki modyfikacjom sztywność konstrukcji wzrosła o 12%, masa spadła o 30 kg, a odporność dachu na zgniatanie poprawiła się aż o 57%.
Osiągnięcie Xiaomi na torze Nürburgring to coś więcej niż tylko imponująca inżynieria – to deklaracja, że chińscy producenci samochodów są gotowi konkurować z europejskimi i amerykańskimi markami o wysokich osiągach. Wykorzystując najbardziej wymagający tor wyścigowy na świecie jako poligon doświadczalny, Xiaomi pokazało, że pojazdy elektryczne mogą zapewnić emocjonujące osiągi.
Xiaomi SU7 Ultra jest obecnie dostępny w Chinach poprzez aplikację EV Xiaomi i platformę WeChat, a dostawy rozpoczynają się natychmiast. Chociaż nie ogłoszono jeszcze dostępności na rynkach międzynarodowych, auto wzbudza duże zainteresowanie wśród entuzjastów na całym świecie. Wypróbować je można będzie także w grze Gran Turismo 7, której twórcy z Polyphony Digital nawiązali niedawno współpracę z Xiaomi.
fot. XiaomiZamówienia na Xiaomi SU7 Ultra są już przyjmowane w Chinach, a ultraekskluzywna edycja limitowana Nürburgring Limited Edition prawdopodobnie już jest wyprzedana, biorąc pod uwagę tak mocno ograniczoną liczbę egzemplarzy.
Źródło: Opracowanie własne/Informacja prasowa Xiaomi