YouTube blokuje użytkowników blokujących reklamy
Platforma wideo nasila walkę z blokowaniem reklam poprzez wyświetlanie wyskakujących okienek, co frustruje niektórych użytkowników.
Platforma wideo nasila walkę z blokowaniem reklam poprzez wyświetlanie wyskakujących okienek, co frustruje niektórych użytkowników.
YouTube oficjalnie występuje przeciwko korzystaniu z programów blokujących reklamy w celu obejścia treści reklamowych na swojej platformie. Rzecznik prasowy należącej do Google usługi udostępniania wideo powiedział niedawno portalowi Business Insider, że YouTube rozpoczął globalną kampanię zachęcającą widzów korzystających z blokerów reklam do włączenia reklam w witrynie lub wypróbowania wersji premium (płatnej) bez reklam.
Przedstawiciel YT dodał, że korzystanie z blokady reklam w YouTube jest niezgodne z warunkami korzystania z usługi. „Reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom dostęp do ulubionych treści w YouTube” – zauważył rzecznik.
W ramach ograniczonego eksperymentu jeszcze w czerwcu YouTube zaczął ograniczać wyświetlanie filmów użytkownikom blokującym reklamy, a niektórzy otrzymywali monity informujące, że odtwarzacz zostanie zablokowany po trzech filmach, jeśli nie wyłączą blokady lub nie zarejestrują się w YouTube Premium.
Wtedy YouTube Premium – model subskrypcji bez reklam – było wycenione na 19,99 zł. Jednak latem YouTube po cichu podniósł cenę członkostwa do 23,99 zł miesięcznie. Cena pakietu rodzinnego nie zmieniła się jednak i nadal wynosi 35,99 zł za miesiąc.
Niezadowoleni użytkownicy coraz głośniej mówią o tej zmianie na platformach społecznościowych, a niektórzy dzielą się wskazówkami, jak obejść wykrywanie blokowania reklam w YouTube za pomocą różnych rozszerzeń przeglądarki i innych poprawek. Inni są nieugięci w swoim przekonaniu, że poddanie się życzeniom YouTube spowoduje stały zakaz blokowania reklam.
Walka z blokowaniem reklam jest dla YouTube realnym sposobem na zwiększenie przychodów. Czy ta decyzja sprawi, że stracą niektórych widzów? Oczywiście, ale o wiele bardziej prawdopodobne, że przychody ogólnie wzrosną, ponieważ niektórzy obecni użytkownicy blokujący reklamy bez wątpienia zdecydują się umieścić witrynę na białej liście, zamiast całkowicie tracić do niej dostęp. Z koeli inni mogą zacząć wspierać YouTube poprzez subskrypcję Premium i kontynuować korzystanie z serwisu bez reklam. Ponadto, nawet jeśli niektórzy użytkownicy przestaną korzystać z YouTube, to utrata przychodów nie nastąpi, ponieważ ci użytkownicy przecież i tak nie oglądali reklam.
Źródło: Opracowanie własne/TechSpot
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat