

Ray tracing to technologia bardzo efektowna, a realistyczne odbicia i oświetlenie potrafią bardzo mocno urzeczywistnić wirtualne światy. Jej zastosowanie jest jednak bardzo zasobożerne i do komfortowej zabawy w ten sposób i przy rozdzielczości 4K oraz 60 klatkach na sekundę konieczne jest posiadanie bardzo kosztownego peceta. Twórcy gier na konsole nowej generacji muszą więc decydować się na różne kompromisy. W przypadku Marvel Spider-Man: Miles Morales od dnia premiery na PS5 otrzymaliśmy możliwość rozgrywki w 4K i 60 klatkach na sekundę lub 30 klatkach i z ray tracingiem. Teraz zaś pojawiła się aktualizacja, która dodaje trzecią opcję, znajdująca się gdzieś pomiędzy tymi dwiema poprzednimi.
Patch wprowadził tryb, który pozwala na zabawę jednocześnie z ray tracingiem i 60 klatkami. Oczywiście jest pewien haczyk – w ten sposób gra obniży rozdzielczość, a także pewne inne ustawienia, między innymi jakość samych odbić czy ilość przechodniów na ulicach Nowego Jorku.
Źródło: twitter.com

