Netflix anuluje subskrypcje nieaktywnych użytkowników
Przedstawiciele Netflixa postanowili wyczyścić serwis z martwych dusz. Firma planuje przeanalizować swoją bazę klientów i usunąć z niej tych, którzy nie korzystają aktywnie z serwisu.
Przedstawiciele Netflixa postanowili wyczyścić serwis z martwych dusz. Firma planuje przeanalizować swoją bazę klientów i usunąć z niej tych, którzy nie korzystają aktywnie z serwisu.
Nowa polityka Netflixa nie ma jednak nic wspólnego z promowaniem binge-watchingu bądź wymuszaniem na użytkownikach regularnego przesiadywania przed ekranem telewizorów. Algorytm jedynie wyłapie tych subskrybentów, którzy przez dłuższy czas nie oglądali niczego na Netfliksie i zasugeruje im zaprzestanie opłacania dostępu do usługi.
Program ma zidentyfikować klientów nieaktywnych co najmniej przez dwa lata (bądź rok w przypadku nowych użytkowników). Platforma wyśle takim osobom wiadomości mailowe z pytaniem, czy dalej są zainteresowani korzystaniem z usług serwisu, podobne powiadomienia pojawią się także w aplikacji. Jeśli ktoś zignoruje taką informację i nie potwierdzi chęci opłacania abonamentu, przy następnym okresie rozliczeniowym jego subskrypcja zostanie automatycznie anulowana.
Eddy Wu, dyrektor ds. innowacji w Netfliksie, przypomniał przy okazji zapowiedzi nowej funkcji, że nawet po automatycznym anulowaniu subskrypcji użytkownicy będą mogli odzyskać swoje konto, jeśli rozmyślą się i zechcą powrócić do korzystania z platformy. Jeśli w ciągu 10 miesięcy od zawieszenia subskrypcji zechcą zarejestrować się na swojego maila, odzyskają dostęp do profili, kont, czy ustawień oglądania.
Nieaktywne konta stanowią niewielką część bazy użytkowników Netflixa. Obecnie do usunięcia kwalifikuje się mniej niż pół procenta subskrybentów. Proces weryfikacji rozpocznie się z dniem 1 czerwca.
Źródło: The Verge
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat