Jak się robi kosmitę. Wywiad z Vernonem Patriousem
Zależało nam na tym, aby postacie nie wyglądały jak "ruchome pacynki" - mówi Vernon Patrious, dyrektor artystyczny telewizyjnej produkcji Stevena Spielberga pt. Wrogie niebo.
Zależało nam na tym, aby postacie nie wyglądały jak "ruchome pacynki" - mówi Vernon Patrious, dyrektor artystyczny telewizyjnej produkcji Stevena Spielberga pt. Wrogie niebo.
Projekt Stevena Spielberga opowiada o grupie partyzantów, którzy przeciwstawiają się inwazji obcych. Los całej rasy ludzkiej leży w ich rękach. Obecnie w Polsce trwa emisja drugiego sezonu serialu, a za oceanem trzeciego.
Polscy widzowie mogą oglądać obecnie 2. sezon Wrogiego nieba? Co na nich czeka?
- Drugi sezon jest naprawdę dobry i jestem z niego bardzo zadowolony. Staraliśmy się nie przesadzić z efektami specjalnymi.
Widzowie będą mogli wreszcie poznać drugą stronę konfliktu, bo w tym sezonie rozwinęliśmy wątek kosmitów. Będzie dużo Skittersów! Ich stworzenie było naprawdę dużym wyzwaniem. Zależało nam na tym, żeby postacie nie wyglądały jak "ruchome pacynki". Postacie muszą być wyraziste i wyglądać naturalnie, to dotyczy... także kosmitów.
Jak tworzy się taką postać kosmity?
- Zrobienie Skittera to zajęcie dla pięciu osób. Największym wyzwaniem była jego głowa. Staraliśmy się, aby stwór był przerażający, ale też w pewnym sensie piękny - i moim zdaniem udało się nam osiągnąć ten efekt. Później musieliśmy powołać go do życia, czyli sprawić, że będzie poruszał się w sposób naturalny. To już jest czysta animacja połączona z mechaniką. Richard Darwin, który od 25 lat zajmuje się budowaniem i animacją kosmitów, spędził mnóstwo czasu na tworzeniu własnymi rękami całej elektryki, na podłączaniu silniczków, układaniu kilometrów kabli tak, żeby potem wprawić całość w ruch. Richard to złota rączka, to dzięki niemu Skittersi wyglądają jak Skittersi. Bez niego przykleilibyśmy tę głowę na taśmie klejącej i wyglądałoby to jak kostiumy kosmitów z filmów sprzed 40 lat... Postacie Skittersów znane widzom z 2.sezonu Wrogiego nieba to druga, ulepszona wersja. Pierwszą tworzyliśmy przez dwa miesiące i to był tylko kostium z elektroniczną głową. Taki strój zakładał kaskader, ale uznaliśmy, że nie wyglądało to zbyt atrakcyjnie.
Kto zajmował się projektowaniem kosmitów?
- Całym tym przedsięwzięciem zajmowała się grupa pod kierownictwem Stevena Spielberga. Najpierw powstał projekt, który później na etapie montażu zamienialiśmy w ciało – i to dosłownie, ponieważ końcowe efekty specjalne nakładaliśmy na grających kosmitów aktorów.
Drugi sezon Wrogiego nieba w środy o godz. 22:00 emituje Scifi Universal.
Źródło: mat. prasowe
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1963, kończy 61 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1971, kończy 53 lat