Młodym mężczyznom znudziła się akcja i lubią silne kobiece bohaterki? Są nowe wyniki badań
Od zawsze istniały pewne stereotypy na temat tego, co oglądają mężczyźni i kobiety. Wygląda jednak na to, że jeśli studia filmowe nadal będą ślepo podążać za utartymi schematami, to mogą wiele na tym stracić.
Od zawsze istniały pewne stereotypy na temat tego, co oglądają mężczyźni i kobiety. Wygląda jednak na to, że jeśli studia filmowe nadal będą ślepo podążać za utartymi schematami, to mogą wiele na tym stracić.

Gusta widzów uległy zmianie według wyników badań platformy DiO, które trwały dwa lata i były przeprowadzone na 37 tysiącach konsumentów. Ustalono, że młodsi widzowie płci męskiej silniej reagują na głębokie opowieści oparte na postaciach niż na dynamiczne sceny akcji. Okazuje się także, że ta grupa docelowa preferuje silne i niezależne postacie kobiece w porównaniu z przerysowanymi i drugoplanowymi bohaterkami.
Nie da się ukryć, że sukces produkcji w dużej mierze zależy od marketingu. Wystarczy przypomnieć, jak fenomen Barbenheimer podbił sprzedaż biletów na Barbie i Oppenheimera. Rozgłos w mediach społecznościowych pomógł także między innymi niezależnemu horrorowi Puchatek: krew i miód dotrzeć do międzynarodowej widowni i osiągnąć globalny sukces.
Czy te dane mogą pomóc studiom filmowym?
Niezależne studio produkcyjne True Brit wykorzystało dane zgromadzone przez DiO do zaplanowania kampanii marketingowej swojego filmu Marching Powder. Celem było zareklamować tytuł tak, by przyciągnąć do niego również osoby spoza głównej grupy docelowej, którą byli mężczyźni powyżej 35 lat. Odnieśli sukces. Produkcji udało się zarobić aż 3,1 miliona funtów przy budżecie wynoszącym 1,6 miliona funtów, a także udało im się trafić do kobiecej widowni, jednocześnie nie wyłączając swoich głównych odbiorców.
Chris Besseling, szef dystrybucji kinowej, marketingu i reklamy True Brit, przypisuje ten sukces właśnie danym DiO:
Źródło: Deadline



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 47 lat
ur. 1982, kończy 43 lat
ur. 1972, kończy 53 lat
ur. 1955, kończy 70 lat
ur. 1970, kończy 55 lat

