Instagram najlepszym medium społecznościowym to promowania ramówki telewizyjnej
Firma badawcza Nielsen zbadała, w jaki sposób telewizja reklamuje swoje programy w internecie. Okazało się, że inwestycja w Instagrama może być bardzo opłacalna.
Firma badawcza Nielsen zbadała, w jaki sposób telewizja reklamuje swoje programy w internecie. Okazało się, że inwestycja w Instagrama może być bardzo opłacalna.

Nielsen od 2016 roku w ramach badań oglądalności przygląda się nie tylko kanałom telewizyjnym, ale i mediom społecznościowym. Przez ostatnie trzy tygodnie firma analizowała, w jaki sposób jesienne ramówki telewizyjne reklamowane są w sieci. Firma przejrzała 142 tysiące wpisów na Twitterze, Facebooku oraz Instagramie. To ten ostatni serwis najlepiej radził sobie z dotarciem do potencjalnego widza.
Mimo iż wpisy instagramowe stanowiły tylko 8% próby badawczej, wygenerowały znacznie więcej udostępnień, komentarzy oraz polubień. Według Nielsena aż 70% przebadanych interakcji pochodziło z tego serwisu. Facebook oraz Twitter pozostały daleko w tyle.
Potwierdziła się także zasada mówiąca o tym, że nic tak nie sprzeda produktu, jak dobre zdjęcie. Wśród przeanalizowanych wpisów aż 35% zawierało wyłącznie tekst, a ich udział w ogólnym zaangażowaniu wyniósł zaledwie 8%. Z kolei wpisy zawierające jedynie film lub zdjęcie stanowiły 56% grupy badawczej, a wygenerowały 83% wszystkich polubień, udostępnień oraz innych interakcji użytkowników. Nielsen dowiódł także, że statyczne obrazy na Instagramie angażują o 30% odbiorców więcej niż filmy.
Dla osób, które śledzą ten rynek, wyniki badania nie powinny być zaskoczeniem. Mimo iż Facebook jest niekwestionowanym liderem pod kątem liczby użytkowników, coraz częściej spotyka się z krytyką. Medium, które jeszcze niedawno wydawało się przyszłościowe, dziś jest niemal tak samo anachroniczne jak telewizja. Serwis przepełniony jest treściami reklamowymi oraz wpisami, które w żaden sposób nie angażują odbiorcy. Facebook zatracił dynamizm lat młodzieńczych, coraz trudniej natrafić w nim na coś interesującego.
O sile Instagrama najlepiej świadczą konkretne przykłady. Spójrzmy na facebookowy profil Robert Downey Jr., który ma o 3 miliony więcej obserwujących niż ten na Instagramie. Mimo większego grona odbiorców, generuje znacznie mniejszy ruch - przeciętny wpis ma ok. 25 tysięcy polubień i kilkaset komentarzy. W przypadku Instagrama wartości te są nawet sto razy większe. Zdjęcia mają po kilka milionów polubień i kilka, a nawet kilkanaście tysięcy komentarzy.
Badanie Nielsena jest przydatne nie tylko dla marketingowców z telewizji. Doskonale pokazuje także, gdzie znajdziemy najciekawsze i najgorętsze plotki dotyczące ulubionych aktorów czy showrunnerów. To w końcu na nim Sylvester Stalloneogłosił rozpoczęcie prac nad kontynuacją filmu Rambo z 2008 roku. Facebook ma grono wiernych użytkowników, ale wśród mediów społecznościowych to Instagram ma największą siłę przebicia.
Źródło: deadline.com / Zdjęcie: Nielsen Social



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

