Repertuar kin Nowość Program TV
 

Advertisement " "  

Advertisement

 

Instagram najlepszym medium społecznościowym to promowania ramówki telewizyjnej

Firma badawcza Nielsen zbadała, w jaki sposób telewizja reklamuje swoje programy w internecie. Okazało się, że inwestycja w Instagrama może być bardzo opłacalna.

Nielsen od 2016 roku w ramach badań oglądalności przygląda się nie tylko kanałom telewizyjnym, ale i mediom społecznościowym. Przez ostatnie trzy tygodnie firma analizowała, w jaki sposób jesienne ramówki telewizyjne reklamowane są w sieci. Firma przejrzała 142 tysiące wpisów na Twitterze, Facebooku oraz Instagramie. To ten ostatni serwis najlepiej radził sobie z dotarciem do potencjalnego widza.

Mimo iż wpisy instagramowe stanowiły tylko 8% próby badawczej, wygenerowały znacznie więcej udostępnień, komentarzy oraz polubień. Według Nielsena aż 70% przebadanych interakcji pochodziło z tego serwisu. Facebook oraz Twitter pozostały daleko w tyle.

Potwierdziła się także zasada mówiąca o tym, że nic tak nie sprzeda produktu, jak dobre zdjęcie. Wśród przeanalizowanych wpisów aż 35% zawierało wyłącznie tekst, a ich udział w ogólnym zaangażowaniu wyniósł zaledwie 8%. Z kolei wpisy zawierające jedynie film lub zdjęcie stanowiły 56% grupy badawczej, a wygenerowały 83% wszystkich polubień, udostępnień oraz innych interakcji użytkowników. Nielsen dowiódł także, że statyczne obrazy na Instagramie angażują o 30% odbiorców więcej niż filmy.

-
-

Dla osób, które śledzą ten rynek, wyniki badania nie powinny być zaskoczeniem. Mimo iż Facebook jest niekwestionowanym liderem pod kątem liczby użytkowników, coraz częściej spotyka się z krytyką. Medium, które jeszcze niedawno wydawało się przyszłościowe, dziś jest niemal tak samo anachroniczne jak telewizja. Serwis przepełniony jest treściami reklamowymi oraz wpisami, które w żaden sposób nie angażują odbiorcy. Facebook zatracił dynamizm lat młodzieńczych, coraz trudniej natrafić w nim na coś interesującego.

O sile Instagrama najlepiej świadczą konkretne przykłady. Spójrzmy na facebookowy profil Roberta Downey Jr, który ma o 3 miliony więcej obserwujących niż ten na Instagramie. Mimo większego grona odbiorców, generuje znacznie mniejszy ruch – przeciętny wpis ma ok. 25 tysięcy polubień i kilkaset komentarzy. W przypadku Instagrama wartości te są nawet sto razy większe. Zdjęcia mają po kilka milionów polubień i kilka, a nawet kilkanaście tysięcy komentarzy.

Badanie Nielsena jest przydatne nie tylko dla marketingowców z telewizji. Doskonale pokazuje także, gdzie znajdziemy najciekawsze i najgorętsze plotki dotyczące ulubionych aktorów czy showrunnerów. To w końcu na nim Stalloneogłosił rozpoczęcie prac nad kontynuacją filmu John Rambo z 2008 roku. Facebook ma grono wiernych użytkowników, ale wśród mediów społecznościowych to Instagram ma największą siłę przebicia.

Źródło: deadline.com / Zdjęcie: Nielsen Social
 

 

Najlepsze z 24h

Adam Siennica
-

Avengers: Koniec gry – grafiki superbohaterów…

Do sieci trafiły nowe grafiki postaci z filmu Avengers: Koniec gry. Zobaczymy je na materiałach…

Adam Siennica
Plotka
-

Gotham – tak będzie wyglądać Joker?…

Gotham nie tylko pokaże Batmana w ostatnich odcinkach serialu, ale także w pełni ukształtowanego Jokera.…

Adam Siennica
-

Bumblebee to reboot? Hasbro potwierdza

Bumblebee miał bardzo luźny związek z filmami serii Transformers. Pomimo tego producenci zapewniają, że to…

Adam Siennica
-

Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw…

Dwayne Johnson opublikował zdjęcia z ostatniego dnia na planie filmu Szybcy i wściekli: Hobbs i…

Adam Siennica
-

Code 8 – fragment filmu sci-fi…

Code 8 to pełnometrażowy film science fiction oparty na krótkometrażówce pod tym samym tytułem. Do…

Adam Siennica
-

Shallow po polsku. Zobacz covery piosenki…

Shallow po polsku - naprawdę stworzono covery z tekstem przetłumaczonym na język polski. Czy brzmią…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.

To okno zamknie się automatycznie za 10 sek. [X]
To okno zamknie się automatycznie za 10 sek. [X]