Repertuar kin Nowość Program TV

Instagram najlepszym medium społecznościowym to promowania ramówki telewizyjnej

Firma badawcza Nielsen zbadała, w jaki sposób telewizja reklamuje swoje programy w internecie. Okazało się, że inwestycja w Instagrama może być bardzo opłacalna.

Nielsen od 2016 roku w ramach badań oglądalności przygląda się nie tylko kanałom telewizyjnym, ale i mediom społecznościowym. Przez ostatnie trzy tygodnie firma analizowała, w jaki sposób jesienne ramówki telewizyjne reklamowane są w sieci. Firma przejrzała 142 tysiące wpisów na Twitterze, Facebooku oraz Instagramie. To ten ostatni serwis najlepiej radził sobie z dotarciem do potencjalnego widza.

Mimo iż wpisy instagramowe stanowiły tylko 8% próby badawczej, wygenerowały znacznie więcej udostępnień, komentarzy oraz polubień. Według Nielsena aż 70% przebadanych interakcji pochodziło z tego serwisu. Facebook oraz Twitter pozostały daleko w tyle.

Potwierdziła się także zasada mówiąca o tym, że nic tak nie sprzeda produktu, jak dobre zdjęcie. Wśród przeanalizowanych wpisów aż 35% zawierało wyłącznie tekst, a ich udział w ogólnym zaangażowaniu wyniósł zaledwie 8%. Z kolei wpisy zawierające jedynie film lub zdjęcie stanowiły 56% grupy badawczej, a wygenerowały 83% wszystkich polubień, udostępnień oraz innych interakcji użytkowników. Nielsen dowiódł także, że statyczne obrazy na Instagramie angażują o 30% odbiorców więcej niż filmy.

-
-

Dla osób, które śledzą ten rynek, wyniki badania nie powinny być zaskoczeniem. Mimo iż Facebook jest niekwestionowanym liderem pod kątem liczby użytkowników, coraz częściej spotyka się z krytyką. Medium, które jeszcze niedawno wydawało się przyszłościowe, dziś jest niemal tak samo anachroniczne jak telewizja. Serwis przepełniony jest treściami reklamowymi oraz wpisami, które w żaden sposób nie angażują odbiorcy. Facebook zatracił dynamizm lat młodzieńczych, coraz trudniej natrafić w nim na coś interesującego.

O sile Instagrama najlepiej świadczą konkretne przykłady. Spójrzmy na facebookowy profil Roberta Downey Jr, który ma o 3 miliony więcej obserwujących niż ten na Instagramie. Mimo większego grona odbiorców, generuje znacznie mniejszy ruch – przeciętny wpis ma ok. 25 tysięcy polubień i kilkaset komentarzy. W przypadku Instagrama wartości te są nawet sto razy większe. Zdjęcia mają po kilka milionów polubień i kilka, a nawet kilkanaście tysięcy komentarzy.

Badanie Nielsena jest przydatne nie tylko dla marketingowców z telewizji. Doskonale pokazuje także, gdzie znajdziemy najciekawsze i najgorętsze plotki dotyczące ulubionych aktorów czy showrunnerów. To w końcu na nim Stalloneogłosił rozpoczęcie prac nad kontynuacją filmu John Rambo z 2008 roku. Facebook ma grono wiernych użytkowników, ale wśród mediów społecznościowych to Instagram ma największą siłę przebicia.

Źródło: deadline.com / Zdjęcie: Nielsen Social

Najlepsze z 24h

Piotr Piskozub
-

Marvel porządkuje linię czasową. Poznaj oficjalną…

Marvel w końcu zaprezentował oficjalną chronologię filmów wchodzących w skład MCU.

Piotr Piskozub
-

The Eternals – oto postacie, które…

Ogłoszenia castingowe do filmu The Eternals wyjawiają, których bohaterów zobaczymy w tej odsłonie MCU.

Piotr Piskozub
spoilery
-

Nowi złoczyńcy w Avengers 4? Książka…

Książka Thanos: Titan Consumed sugeruje, kto może być kolejnym złoczyńcą w filmie Avengers 4.

Adam Siennica
spoilery
-

The Walking Dead: sezon 9, odcinek…

The Walking Dead trochę zwalnia tempa, siejąc ziarna, które mają duży fabularny potencjał. 7. odcinek…

Ocena recenzenta:
6
Michał Czubak
-

Biedronka startuje z promocją na gry.…

Biedronka szykuje ofensywę dla graczy. W ofercie m.in. South Park: Fractured But Whole, Doom czy…

Adam Siennica
-

Zwiastun Once Upon a Deadpool. Święta,…

Once Upon a Deadpool to nowa wersja Deadpoola 2 przemontowana na potrzeby niższej kategorii wiekowej.…

Co o tym sądzisz?