

Film Blade Runner 2049 zadebiutował w USA z rozczarowującym wynikiem 31 mln dolarów. Prawie 15 mln dolarów poniżej przedpremierowych prognoz, wiec mamy do czynienia z czymś, co kompletnie nie miało zainteresowania widzów.
Sprawę komentuje Jeff Goldstein, dyrektor krajowej dystrybucji Warner Bros, która zajmowała się filmem. Goldstein twierdzi,że winą jest za długi czas trwania oraz konkurencja ze strony playoffów baseballa, które nie pozwoliły ludziom udać się do kin.
Eksperci twierdzą, że największą przyczyną jest fatalna promocja. Wtóruje im Max Landis, znany hollywoodzki scenarzysta. Twierdzi on, że zwiastuny nie zapowiadały tego, czego się spodziewać i nie miały w sobie nic, co by mogło przyciągnąć widzów. Uważa, że marketingowcy błędnie uznali, że wszyscy znają oryginał i wiedza o co chodzi. I to ich zgubiło.
Źródło: indiewire.com / zdjęcie główne: materiały prasowe

