Sony przygotowuje nowe, ulepszone gogle VR. Co zaoferują?
Mimo iż przedstawiciele japońskiej korporacji zapewniali, że konsola PS5 będzie kompatybilna z goglami PSVR stworzonymi na potrzeby PS4, firma nie chce eksploatować ich w nieskończoność. Prace nad zestawem nowej generacji trwają w najlepsze. I prowadzą w ciekawym kierunku.
Mimo iż przedstawiciele japońskiej korporacji zapewniali, że konsola PS5 będzie kompatybilna z goglami PSVR stworzonymi na potrzeby PS4, firma nie chce eksploatować ich w nieskończoność. Prace nad zestawem nowej generacji trwają w najlepsze. I prowadzą w ciekawym kierunku.

W sieci pojawiły się nowe informacje na temat tego, co może nam zaoferować PSVR 2. Na trop wpadli dziennikarze LetsGoDigital, którzy natrafili na patent, jaki Sony pozyskało w lutym tego roku. Opisuje on nowe, zrewidowane gogle wirtualnej rzeczywistości, które zaprojektowano do współpracy z konsolą PS5.
Jeśli pomysły Sony wejdą w życie, druga generacja PSVR w końcu odetnie się od kabli i będzie działać bezprzewodowo. Na ilustracjach dołączonych do patentu widać także, że hełm wyposażono w zestaw kilku kamer – dwie w przedniej części urządzenia i jedną z tyłu. Oprócz tego dodatkowe kamery umieszczono w kontrolerze ruchu i przy telewizorze. Ta ostatnia ma być wykorzystywana do precyzyjnego analizowania ruchu głowy, a cały zestaw sprawi, że granie na PS5 w VR będzie przypominało doświadczenie związane z korzystaniem z tak zaawansowanych zestawów jak HTC Vive.

Na tym jednak nie koniec nowości – kamery zamontowane u szczytu gogli pozwolą także korzystać z technologii AR i mieszać świat rzeczywisty z cyfrowym. Funkcja ta sprawdzi się zarówno w grach AR jak i do szybkiego podglądu tego, co dzieje się w pomieszczeniu bez konieczności ściągania hełmu z głowy.
Oczywiście na razie rozmawiamy wyłącznie o patencie, który może zostać wykorzystany przy produkcji PSVR 2, albo i nie. Choć nie wydaje się, aby Sony zrezygnowało z wdrożenia tak ciekawych i przydatnych funkcji, które z powodzeniem funkcjonują u konkurencji. Być może o tym, jak będzie wyglądać zestaw PlayStation VR drugiej generacji dowiemy się podczas premiery PS5, która odbędzie się pod koniec 2020 roku.
Źródło: vg247.com / Zdjęcie: letsgodigital.org



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

